مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت حذف کار کودک/ هدف نهایی بهزیستی این است که هیچ کودکی به زباله گردی مشغول نباشد

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: باید به سمت حذف کار کودک پیش برویم و بر اساس آنچه می‌دانیم کودک زیر 15 سال به هیچ عنوان نباید کار کند.

ضرورت حذف کار کودک/هدف نهایی بهزیستی این است که هیچ کودکی به زباله گردی مشغول نباشدحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر از آمار نهایی کودکان کار اطلاع دقیقی ندارم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امور مربوط به مبحث کودکان زباله گرد و ساماندهی آنان را دفتر آسیب های اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری می کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دستگاه های مختلفی در قالب یک کارگروه مشترک مسائل حوزه کودکان زباله گرد را دنبال می کنند و بهزیستی کشور نیز یکی از اعضای این کارگروه به شمار می رود.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: اعتقاد سازمان بهزیستی کشور در مسئله معضل کار کودک این است که باید به سمت حذف کار کودک برویم و بر اساس آنچه که ما می دانیم کودک زیر 15 سال به هیچ عنوان نباید کار کند.

وی اضافه کرد: کودکان 15 تا 18 ساله هم در صورت ضرورت باید در کارهایی که شایسته کودک است مشغول شوند و نه اینکه به انجام هر کاری اشتغال داشته باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: کار شایسته کودک شامل کارهایی است که به حیثیت، کرامت و سلامت جسم و روان کودک آسیبی وارد نکند و هدف نهایی ما این است که هیچ کودکی زباله گرد نباشد.

مسعودی فرید اظهار کرد: توجه به کودکان کار با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این نگاه از منظر اینکه آسیب شکل صفر و یکی ندارد، نگاهی خوب است و باید به سمتی برویم که کودکانی هم که در حوزه های مختلف کار می‌کنند دچار انواع آسیب نشوند.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی درصدد است تا کودکان کار در خانواده‌های بدسرپرست را مانند سایر کودکان بدسرپرست مورد حمایت قرار دهد و تمام اقدامات لازمی را که برای کودکان بدسرپرست انجام می‌دهد را نیز برای کودکان کار و خیابان و زباله گرد انجام دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: آخرین جلسه کارگروه مشترک با مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 3 هفته گذشته برای بررسی موضوع کودکان زباله گرد برگزار شد.

انتهای پیام/

لزوم حذف کار کودک از جمله اهداف سازمان بهزیستی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار