مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی

صادرات از پارس جنوبی ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: بیش از ۱۳ میلیون تن کالا در ۹ ماه امسال از گمرک پارس جنوبی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱ درصدی دارد.

صادرات از پارس جنوبی ۱۱ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی یوسفی  از تولید گاز مصرفی کشور از منطقه گازی پارس جنوبی خبرداد و اظهار داشت:  تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای تامین گاز مورد نیاز مردم کشورمان با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارند.

وی از تولید بیش از 70 درصد گاز مصرفی کشور در پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: علاوه بر تولید گاز محصولات جانبی پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه صنعتی پارس جنوبی صادر می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی  از افزایش 11 درصدی صادرات از پارس جنوبی خبرداد و افزود: در 9 ماه امسال 13 میلیون تن محصولات و فرآورده‌های مختلف پارس جنوبی از طریق گمرک این منطقه ویژه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش دارد.

وی، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین و متانول را از جمله کالاهای صادراتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دانست.

یوسفی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک پارس جنوبی را 5.6 میلیارد دلار دانست و  با بیان اینکه  میعانات گازی مهم‌ترین محصول صادر شده از گمرک پارس‌جنوبی است گفت: صادرات میعانات گازی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از90 درصد ارزش محصولات صادر شده از پارس جنوبی میعانات گازی است افزود: در 9 ماه امسال 12 میلیون تن  میعانات گازی به ارزش 5.1 میلیارد دلار از پارس جنوبی به مقاصد بین المللی صادر شده که این حجم صادرات نیز نسبت به مدت مسابقه سال قبل از رشد 5 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/پ

افزایش ۱۱ درصدی صادرات از پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.