آذربایجان غربی در زمینه گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر است

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:با توجه به اینکه آذربایجان غربی در زمینه گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر و در رده‌های برتر است می‌توان در آینده نزدیک شاهد توسعه صنعت داروسازی در این منطقه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، باقر لاریجانی ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان دانشکده داروسازی ارومیه با بیان اینکه هم اکنون جذب دانشجوی خارجی یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت است اظهارداشت: ایرانیان بیشترین متقاضی رشته پزشکی در منطقه هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز آموزش پزشکی با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار دانشجو در منطقه شمالغرب کشور عنوان کرد: با توجه به هم مرزی استان‌های شمالغرب کشور می‌توان از این ظرفیت در زمینه جذب دانشجو از سایر کشور‌ها به خصوص کشور‌های همسایه نهایت استفاده را کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌های ما بین المللی شوند اضافه کرد: ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم اختیارات کافی برای بین المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدیران اعطا شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک ۷۰ درصد از نیاز‌های نیروی انسانی در زمینه پزشکی به خصوص منطقه شمالغرب کشور درون منطقه تربیت می‌شود اضافه کرد: دانشگاه ارومیه و تبریز در آینده نزدیک به سیستم نت ورک آموزش مجازی کشور متصل می‌شود.

لاریجانی گسترش آموزش الکترونیک در مناطق و افزایش بار علمی دانشگاه‌ها را از پیش زمینه‌های بین المللی سازی دانشگاه‌های کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر بیشترین آمار ارسال دانشجو به خارج از کشور بسیار بالا است و لذا باید با در پیش گرفتن افق‌های جذب دانشجو از خارج سعی در بهبود وضعیت موجود داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون ۵۰۰ ظرفیت PHD در کشور خالی مانده است گفت: یکی از راه‌های حل این مشکل جذب دانشجوی خارجی است که این ظرفیت در منطقه شمالغرب کشور به خوبی فراهم است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آذربایجان غربی نیز به عنوان یکی از استان‌های دارای پتانسیل بالا در زمینه پزشکی و داروسازی نام برد و گفت: آذربایجان غربی به دلیل شرایطی که دارد می‌تواند ظرفیت زیادی در زمینه پرورش دانشجو‌های پزشکی داشته و در این حوزه پیشرفت چشمگیری را شاهد باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در صنعت داروسازی است اعلام کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در زمینه گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر و در رده‌های برتر است می‌توان در آینده نزدیک شاهد توسعه صنعت داروسازی در این منطقه بود.

انتهای پیام/ف

ایران بیشترین متقاضی رشته پزشکی در منطقه را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.