پرداخت 3 هزار فقره تسهیلات بلایای طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار فقره تسهیلات کم بهره در زمینه حوادث و بلایای طبیعی از سال گذشته تاکنون در استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سید علی وفایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تسهیلات از 50 تا 400 میلیون ریال در راستای تأمین نیازهای ضروری بعد از حوادث طبیعی به حادثه دیدگان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: 800 میلیارد ریال نیز در زمینه بازسازی، تعمیر و معیشت خانوارهای آسیب دیده تسهیلات پرداخت شده است.

وفایی با اشاره به اینکه مسیر جذب اعتبارات حوزه حوادث ملی است بیان کرد: باید مدیران دستگاه‌های مختلف با هماهنگی با مدیران کل در استان نسبت به جذب اعتبارات حوزه حوادث اقدام کنند.

وی بیان کرد: 37 طرح در زمینه حوادث در شهرستان کهگیلویه تعریف شده که تاکنون 30 درصد از اعتبارات این طرح‌ها اعلام شده است.

وفایی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات لازم پیش بینی می‌شود روند اجرایی طرح‌های حوزه حوادث کهگیلویه سرعت بیشتری بگیرد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که همواره از حوادث طبیعی مانند سیل و خشکسالی آسیب‌های می‌بیند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سی‌ام مرداد امسال گفت: تندباد، تگرگ و باران روزهای اخیر به 10 هزار هکتار از مزارع، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این استان خسارت زده است.

جعفر گوهرگانی اظهار داشت: باران‌های سیل آسا، تگرگ و تندباد به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، باشت، لنده و بهمئی به مزارع برنج، ذرت، کنجد، لوبیا، ماش و عدس آسیب زده است.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی لنده در همین روز گفت: سیل و طوفان مردادماه 30 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

 

انتهای پیام/ش

3000 فقره تسهیلات بلایای طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.