رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: آلوده کنندگان خاک در رزن 180 میلیون ریال جریمه شدند.

آلوده کنندگان خاک در رزن جریمه شدند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید اسکندری ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: کشاورزانی که پسماندهای به جا مانده از کشت های زیر پلاستیکی بی توجهی کردند به مرجع قضایی این شهرستان معرفی شده و به پرداخت 180 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی در ادامه افزود: اداره حفاظت محیط زیست رزن با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به شناسایی و تشکیل پرونده برای کشاورزانی که نسبت به جمع آوری پسماندهای کشاورزی به ویژه پلاستیک ها اقدامی نمی کنند، کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن توضیح داد: امسال برای 21 کشاورز اخطاریه قانونی توسط محیط زیست صادر شد و از ابتدای مهر کشاورزان متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

اسکندری بیان کرد: در حال حاضر برای چهار تن از کشاورزان حکم قضایی صادر شده و هر یک از آنها بین 20 تا 60 میلیون ریال جریمه شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزانی که نسبت به مسائل زیست محیطی بی تفاوت هستند بومی استان نیستند،خاطرنشان کرد:این کشاورزان از دیگر مناطق با حضور در این منطقه اقدام به اجاره زمین برای کشت می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن اظهار داشت: این افراد اقدام به کشت هندوانه در این زمین ها کرده اند که این کار آنها علاوه بر آسیب زدن به منابع آبی، با رها کردن پسماندهای کشاورزی به ویژه پلاستیک، زمینه آلودگی خاک و محیط زیست را مهیا می کند.

اسکندری یادآوری کرد: سال گذشته نیز هفت کشاورز به علت کم توجهی به جمع آوری پسماندهای به جا مانده از کشت های زیر پلاستیکی، به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تجزیه پلاستیک های رها شده در زمین های کشاورزی 100 تا 300 سال طول می کشد،گفت؛ رها سازی آن در سطح زمین موجب آلودگی و تخریب بافت و ساختمان خاک و نمایان کردن چهره ای پلشت از محیط زیست می شود.

طبق ماده 13 ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی، مراجع قضایی به موجب شکایت جهاد کشاورزی و محیط زیست درباره تخلفات مدیریت پسماندهای کشاورزی به این جرائم رسیدگی می کند.

50 درصد از اراضی رزن قابل کشت است و 27 درصد محصولات زراعی و 17 درصد از محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان رزن تولید می شود.

انتهای پیام/غ

آلودگی و تخریب بافت و ساختمان خاک با پسماندهای پلاستیکی برجا مانده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.