حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حماسه نهم دی به دشمنان فهماند از روزنه‌های نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده نکنند

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: حماسه نهم دی 88 به دشمنان فهماند که از روزنه‌های نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده نکنند.

حماسه  نهم دی سال 88 به دشمنان فهماند که از روزنه‌هایی  نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده نکنندیدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حماسه نهم دی‌ و نقش آن در ایجاد امنیت جامعه و انتخابات سال‌های بعد از آن، اظهار کرد: حماسه نهم دی‌ سال 88 پاسخ به حادثه و فتنه‌ای بود که کشور را تحت تاثیر قرار داد و از دو اتحاد داخلی و خارجی تشکیل شده بود.

وی افزود: در تمامی انتخابات هیجان میان مردم وجود دارد و این مسئله امری طبیعی تلقی می‌شود، اما وقتی این مسئله از مرزهای طبیعی عبور کند و به تعارض امنیت ملی بیانجامد، مسئله فرق خواهد کرد.

حبیبی تصریح کرد: انتخابات سال 88 به دلیل خامی عده‌ای محدود و نداشتن تحلیل و درک درست نسبت به مسائل انتخاباتی و از طرفی تحریک جریان‌های داخلی و خارجی به فتنه منجر شد و سیستم کشوری که طی سال های قبل آن انتخاباتی مقبول و سالم را گذرانده بود، زیرسوال رفت و اگر تحت کنترل قرار نمی‌گرفت ممکن بود که انتخابات سال‌های بعد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

دبیرکل جبهه ایستادگی بیان کرد: ممکن است اختلاف نظرهایی در انتخابات وجود داشته باشد، اما وقتی عده‌ای فرآیند قانونی برای حل اختلافات را نادیده بگیرند و با اعمال فشارهای اجتماعی بخواهند نظم اجتماعی را بهم بریزند، به این معناست که حاکمیت قانونی را قبول ندارند و می‌خواهند با اعمال زور حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: حماسه نهم دی‌ توانست به تمامی این حواشی پایان بدهد و پس از آن همه ملزم شدند که در صورت بروز اختلاف در انتخابات از راه های قانونی به حل مسئله بپردازند.

حبیبی تأکید کرد: نهم دی  88 نماد هشیاری ملی بود زیرا وقتی مردم احساس کنند نظام، انقلاب و امنیت ملی مخدوش می‌شود، حضور به موقع پیدا می‌کنند وحماسه نهم دی به جهانیان فهماند که از روزنه‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی به وجود می‌آید نمی‌توانند سوء استفاده کنند.

دبیرکل جبهه ایستادگی اذعان کرد: حادثه نهم دی‌ تجربه ای شد که نخبگان و مسئولان باید از آن درس بگیرند و رسانه‌ها نیز باید هشیار باشند تا تحولات جامعه را در مسیر درست و آگاهانه مدیریت کنند.

وی با اشاره به ریشه‌های حضور مردم در حماسه نهم دی‌ اظهار کرد: مردم به حمایت و پشتیبانی از قانون و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری که همواره همه را به تن دادن به قانون دعوت میکنند به خیابان‌ها آمدند تا پاسخ زیاده‌خواهی‌های عده‌ای محدود و جریان‌های خارجی که فکر می‌کردند زمینه‌های اعتراض و خدشه دار شدن نظام فراهم شده را بدهند.

 


انتهای پیام/

برچسب ها: فتنه88 ، اخبار سیاسی ، 9 دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار