حبیب زاده:

درآمد تمامی سازمان ها و شرکت ها به خزانه شهرداری واریز شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:برای تطبیق هزینه ها با اهداف موردنظر باید تمام درآمدهای شرکت‌های وابسته به شهرداری به حساب خزانه شهرداری مرکز واریز شود.

درآمد تمامی سازمان ها و شرکت ها به خزانه شهرداری واریز شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موسساتی که وابسته به شهرداری هستند و می توانند با اصول بازرگانی اداره شوند، اظهار کرد:طبق ماده 84 قانون شهرداری ،موسسات وابسته به شهرداری از قبیل لوله‌کشی، آب، برق، اتوبوسرانی که دارای شخصیت حقوقی هستند می توانند با اصول بازرگانی نیز اداره شوند که اساس نامه این قبیل موسسات باید به تصویب انجمن شهر و وزارت کشور برسد.

 وی با بیان اینکه طبق ماده 84 قانون شهرداری که منجر به تشکیل ده ها سازمان در شهرداری شده است، افزود: در این ماده می توان به روشنی انحراف در تصمیم گیری های فعلی قانون گذار را دریافت کرد.

حبیب زاده با اشاره به اینکه شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری از شیوه های مختلف به کسب درآمد و هزینه مبادرت می کنند، گفت: این شرکتها و موسسات به هیچ عنوان انتفاعی نبوده و فقط وظیفه خدمت رسانی به مردم راباید برعهده داشته باشند.

وی افزود: یکی از اشکالات مرتبط  بر فعالیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران تسری مفهوم استقلال مالی و اداری به حوزه وظایف این شرکت‌ها و سازمان‌ها است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان های مذکور به نیابت از شهرداری مسئول تحقق ، سیاست و برنامه های مصوب شورای شهر هستند، گفت:متاسفانه برخی عملکردها نشان می‌دهد این مهم در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه استقلال مالی به این مفهوم نیست که شرکت ها و سازمان‌ها می‌توانند از محل درآمدهای خود بدون توجه به رویکردها و سیاست‌های برنامه و مورد توجه شورای شهر برای خود پروژه تعریف کنند، افزود: باید حلقه مفقوده‌ای در تطبیق هزینه‌ها با اهداف وجود داشته باشد از این رو پیشنهاد می کنم  برای رفع این اشکال تمام درآمدهای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری، از هر نوع اعم از درآمد حاصل از فعالیت‌ها و یا اخذ جرایم به صورت مستقیم  به حساب خزانه شهرداری مرکز واریز و سپس مطابق با ردیف ها بودجه اختصاصی مصوب در شورای اسلامی شهر تهران و به شیوه‌ای قابل نظارت به حساب‌هایی که قبلا از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های مذکور افتتاح و به تایید شورای اسلامی شهر تهران رسیده است، واریز شود.

حبیب زاده در پایان بیان کرد: اقدامات این چنینی می تواند زمینه رفع مشکل فوق‌الذکر را فراهم کرده تا بار دیگر شاهد تحقق یکی دیگر از رویکردهای مورد نظر شورای پنجم باشیم.

انتهای پیام/

 واریز تمام درآمدهای سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری به خزانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار