اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران سی و ششمین جشنواره فيلم فجر

اسامی فیلم‌های منتخب برای رقابت در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) اعلام شد.

22 فیلم‌ بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتظارها به سر رسید و امروز اسامی فیلم‌های منتخب برای رقابت در بخش اصلی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) در قالب یک نشست خبری اعلام شد.

در ابتدا،سرود جمهوری اسلامی و آیاتی از قرآن مجید پخش شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، احمد امینی عضو هیات انتخاب و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره در این نشست خبری حاضر شدند.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، فیلم‌های منتخب برای رقابت در جشنواره فجر را معرفی کرد.

این مراسم در محل موسسه رسانه‌های تصویری برگزار و به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

داروغه زاده در ابتدای این مراسم، اعلام کرد که بعد از چندین روز تلاش هیئت انتخاب، اسامی فیلم راه یافته به بخش اصلی (سودای سیمرغ) جشنواره فجر 36 معرفی می‌شود.

در ادامه؛‌ اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را بخوانید. این فهرست شامل 22 فیلم داستانی، یک انیمیشن سینمایی و دو فیلم مستند است.

 

فیلم + نام کارگردان

 

اتاق تاریک/ روح اله حجازی
امپراطور جهنم / پرویز شیخ طادی
 امیر/ نیما اقلیما
بمب/ پیمان معادی
 به وقت شام/ ابراهیم حاتمی کیا
 تنگه ابوغریب/ بهرام توکلی
جاده قدیم/ منیژه حکمت
جشن دلتنگی/ پوریا آذربایجانی
چهارراه استانبول/ مصطفی کیایی
خجالت نکش/ رضا مقصودی
دارکوب/ بهروز شعیبی
سرو زیر آب/ محمدعلی باشه آهنگر
سوءتفاهم/ احمدرضا معتمدی
شعله ور/ حمید نعمت اله
عرق سرد/ سهیل بیرقی
فیلشاه/ هادی محمدیان
کار کثیف/ خسرو معصومی
کامیون/ کامبوزیا پرتوی
لاتاری/ محمدحسین مهدویان
ماهورا/ حمید زرگرنژاد
مصادره/ مهران احمدی
مغزهای کوچک زنگ زده/ هومن سیدی
هایلایت/ اصغر نعیمی

2 فیلم مستند شامل:
بانو قدس ایران/ مصطفی رزاق کریمی
زنانی با گوشواره های باروتی/ مرتضی فرهمند

 

صحبت‌های دبیر جشنواره فجر در نشست خبری معرفی فیلم های سودای سیمرغ؛

داروغه زاده دبیر جشنواره، درباره ارزیابی دوباره چند فیلم مثل امپراطور جهنم و شعله ور و ... گفت: فیلم امپراطور جهنم و سه فیلم دیگر که سال گذشته ناقص بودند،فرصت مجدد برای حضور در جشنواره پیدا کردند. از میان آنها امپراطور جهنم و شعله ور انتخاب شدند.  محسن امیر یوسفی کارگردان آشغال های دوست داشتنی هم خودش، از جشنواره انصراف داد و اذعان داشت که به دور از حاشیه، به اکران فیلم فکر می‌کند.

وی درباره اکران فیلم‌های کوتاه در جشنواره گفت: فیلم های کوتاه در جشنواره نمایش داده می شوند و همه فیلم‌ها طبق قوانین سال‌های گذشته یعنی با داشتن مجوزها و شرایط لازم دیده و نمایش داده می‌شوند. زمان برگزاری جشنواره هم مانند سال های قبل خواهد بود.

دبیر جشنواره در پایان گفت: امسال صدای واحدی شنیده شد و هیچ فیلمی را قبل از هیئت انتخاب هیچکس و هیچ ارگانی ندیده است و حتی قوه قضاییه هم صراحتا این موضوع را تکذیب کرد.

وی درباره شانس دیده شدن انیمیشن‌های سینمایی در جشنواره بیان کرد: تا زمانی که انیمیشن‌ها به تعداد و جایگاه خاص خود نرسند، از یکسری جوایز بازخواهند ماند. به هر حال 67 فیلم از طیف‌های مختلف و با نگاه‌های متفاوت فیلمسازان به جشنواره رسید و از این میان، 22 فیلم داستانی، یک فیلم انیمیشن و دو مستند سینمایی به بخش سودای سیمرغ راه یافتند.

داروغه‌زاده اظهار داشت: تا الان هیچ تصمیمی برای بخش خارج از مسابقه نداریم. فیلم‌های مستند و انیمیشن اگر مستحق جوایز باشند، در همه بخش‌ها با فیلم های داستانی رقابت می کنند.

امینی از اعضای هیئت انتخاب فیلم‌ها هم در این نشست خبری بیان کرد: ما حدود پنج فیلم رزرو داریم و هر فیلمی از میان فهرست معرفی شده به هر دلیلی نرسید، جایگزین خواهیم کرد. سعی کردیم تا جایی که حقی ضایع نشود، تنوع ژانر داشته باشیم و البته کیفیت فیلم ها را مد نظر قرار دهیم.

گفتنی است؛ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.

محمود اربابی، احمد امینی، پوران درخشنده، مجید رضابالا، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی اعضای هیات انتخاب فیلم های مسابقه سینمای ایران این دوره از جشنواره بودند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.