تعدادی از نمایندگان مجلس افغانستان نسبت به مهندسی انتخابات پارلمانی پیش رو هشدار دادند.

هشدار مجلس افغانستان نسبت به مهندسی انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از نمایندگان مجلس افغانستان نسبت به مهندسی انتخابات پارلمانی پیش رو هشدار دادند.

شماری از نمایندگان اعلام کردند که بیشتر مراکز رأی دهی با هدف «مهندسی انتخابات» در مناطق خارج از تسلط دولت در نظر گرفته شده اند.

کمیسیون انتخابات اخیرا در پروسه ارزیابی مراکز راى دهى، بیش از 7 هزار مرکز در 34 ولایت را مورد ارزیابی و تأیید دوباره قرار دادند.

اقبال صافی، نمایندۀ کاپیسا در مجلس افغانستان گفت: «بیشتر مراکز تعیین شده در ولایت کاپیسا در مناطق خارج از تسلط حکومت است؛ ممکن است این کار با هدف مهندسی انتخابات صورت گرفته باشد تا در محلاتی که حکومت حاکمیت ندارد، صندوق ها پر شوند.»

وژمه صافی، نماینده مردم کنر در مجلس نیز با انتقاد از پروسه تعیین مراکز رای دهی و ضرورت تجدید نظر در این مورد اظهار داشت: این مراکز در ولایت کنر در جاهای ناامن و دور از دسترس دولت تعیین شده است.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان نیز با تایید این موضوع بیان داشت: «این کار در قندوز هم صورت گرفته و مناطق ناامن برای مراکز رای دهی انتخاب شده است.»

گفتنی است که انتخابات مجلس و شوراهاى ولسوالى قرار است در شانزدهم سرطان/ تیر سال آينده برگزار شود اما برخى گزارش ها حاکی از آن است که آمادگى هاى لازم براى برگزارى انتخابات در اين زمان اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.