مشاور معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

اختصاص مراکزی جامع برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به بیماران خاص

کرمانچی از اختصاص مراکزی جامع برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به بیماران خاص خبر داد.

اختصاص مراکزی جامع برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به بیماران خاصبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جمشید کرمانچی مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور درمان بیماری ها در نشست سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی در مورد راه اندازی مراکز دندانپزشکی برای بیماران خاص نیازمند دریافت خدمات دندانپزشکی گفت: نیاز بیماران خاص به خدمات دندانپزشکی به عنوان یک اولویت وزارت بهداشت، جزو سیاست های کشوری است و امکان و پتانسیل این خدمات به مدد طرح تحول سلامت در سه سال اخیر به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شد.

وی افزود: طرحی را با عنوان توسعه کلینیک های ویژه آغاز کردیم با این هدف که بتوانیم میزان ارائه خدمات سرپایی را از 20 به 50 درصد افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه های علوم پزشکی باید از این ظرفیت در برنامه های خود برای ارتقای سلامت دندانپزشکی استفاده کنند.

وی ادامه داد: 6440 مطب در قالب 250 کلینیک در 212 شهر در حال ساخت و یا آماده بهره برداری است و در تمام کلینیک ها بخشی را به واحد ارائه خدمات دندانپزشکی اختصاص داده ایم.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور درمان بیماری ها با بیان اینکه در تمام دانشگاه ها برای این کار پتانسیل وجود دارد و باید به بهترین شکل این فضاها مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: از آنجا که ارائه این خدمات بر اساس جمعیت و بیمار بود، در کنار خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز لحاظ کردیم.

نیاز بیماران خاص به خدمات دندانپزشک، اولویت وزارت بهداشت

وی گفت: نیاز بیماران خاص به خدمات دندانپزشکی به عنوان یک اولویت وزارت بهداشت، جزو سیاست های کشوری است، زیرا یکی از دغدغه های بزرگ بیماران خاص، دریافت خدمات دندانپزشکی است که خیلی از مراکز ارائه نمی دهند.

کرمانچی تصریح کرد: این بیماران یک سری خدمات سرپایی نیاز دارند، مانند بهداشت دهان و دندان دوره ای، خدمات پایه، خدمات ارتودنسی و خدمات تخصصی که برخی خدمات برای این گروه بیماران باید تحت بیهوشی باشد.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور درمان بیماری ها تاکید کرد: مراکز جامعی را برای ارائه خدمات به بیماران خاص در مناطق مختلف پیش بینی کردیم که هدف اصلی ما یعنی محافظت مالی و دسترسی عالی به خدمات سلامت را دنبال می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.