دیپلمات سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمریکا به بهانه بازسازی سوریه به دنبال تقویت تروریست‌ها است

ساداتیان گفت: ایالات متحده می‌خواهد تروریست‌های باقیمانده در خاک سوریه را تقویت کند.

آمریکایی‌ها به بهانه بازسازی سوریه به دنبال تقویت تروریست‌های باقیمانده هستندجلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دلیل افزایش دیپلمات‌های آمریکایی در خاک سوریه اظهار کرد: داعش دست پرورده عربستان در سوریه بود و از زمانی که فعالیت القاعده آغاز شد روز به روز جریان‌هایی که تندروی بیشتری داشتند در نقاط مختلف دنیا تکثیر شدند.

وی افزود: داعش از بطن گروه‌های سپاه الشام و جبهةالنصره شکل گرفت و آمریکا هم علیه این گروه‌ها ائتلافی تشکیل داد و کوشید گروه دیگری که معارض دولت سوریه بودند را تقویت کند.

دیپلمات سابق ایران در لندن ادامه داد: این گروه کسانی بودند که نام خود را گروه دموکرات منش گذاشتند و معتقدند باید ارتش آزادیبخش و مبارزات سیاسی داشته باشند، به همین دلیل ابتدا از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه شدند و بخش‌هایی از این کشور را تصرف کردند.

ساداتیان یادآور شد: زمانی که اعضای این گروه با حمایت ترکیه وارد سوریه شدند مورد حمایت غربی‌ها از جمله آمریکا و مجموعه قدرت‌های غربی قرار گرفتند اما در موضوع اشغال سرزمین با داعش دچار چالش شدند و در برخی موارد کشتار هم میان آنها اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: آمریکایی ها علیه داعش تندرویی که باعث از بین رفتن حیثیت همه کشورهای غربی شده بود ائتلافی تشکیل داد اما در عین حال مراقب بود گروه دموکرات منش به اصطلاح میانه رو لطمه‌ای نبیند و تقویت شود.

دیپلمات سابق ایران در لندن با اشاره به اینکه داعش در سوریه منزوی شده و شکست خورده است، گفت: داعش پایگاه‌های خود را در سوریه از دست داده و در مقابل جریان گروه میانه‌رو بخشی از سرزمین‌های سوریه را در اختیار گرفته است، به همین خاطر آمریکا با حضورش در سوریه قصد دارد این گروه را تقویت کند.

ساداتیان خاطرنشان کرد: معتقدم زمانی که آمریکا اعلام می‌کند در سوریه به دنبال بازسازی است در واقع قصد دارد این گروه را تقویت کند چرا که بخشی از خاک سوریه در اختیار آنهاست.

انتهای پیام/


آمریکا می‌خواهد تروریست‌های سوریه را تقویت کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار