سلامت جسم و روان باید بطور همزمان مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مقوله سلامت تنها به جنبه جسمی آن محدود نیست بلکه باید سایر زوایای آن مورد توجه قرار گیرد.

سلامت جسم و روان باید بطور همزمان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ احمد کرمی در جلسه اعضای کارگروه تخصصی بانوان و خانواده بیان کرد: هنگامی که موضوع سلامت مورد بحث قرار می گیرد، برخی تنها جنبه جسمی آن را مورد نظر و توجه قرار می دهند درحالیکه این مقوله بسیار گسترده بوده و در زوایای مختلف زندگی بشر امروز تاثیرگذار است.

وی گفت: هرچند که جنبه جسمانی سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است ولی اگر در کنار آن سایر زوایا مورد غفلت واقع شود ، آن جامعه بدون شک اجتماعی پویا و بانشاط نخواهد بود.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهد بر لزوم برنامه ریزی و دقت نظر مسئولان برای رسیدگی به تمامی نیازهای این قشر با در نظر گرفتن مشکلات اساسی آنها تاکید کرد.

کرمی گفت: موضوع سلامت در حوزه های مختلف بدنی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی قابل بررسی است و نظام هایی که بتوانند شهروندان خود را در تمامی این ابعاد در جهت رو به جلو و رفع نارسایی ها رهنمون کنند موفقیت بیشتری کسب کرده و آن مملکت پله های ترقی را طی و شاهد ناهنجاری ها و نارسایی هایی کمتری نیز خواهد بود.

وی افزود: خانواده در جامعه ایران از اهمیت و جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و در مکتب اسلام نیز بر توجه عموم مسلمانان بر حفظ ارزش های خانوادگی تاکید شده و این نهاد اجتماعی در بهبود سلامت افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد و هرگونه خدشه با جایگاه آن آثار اجتماعی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/با

 

توجه عموم به سلامت جسم و روح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.