مدیر آب و فاضلاب روستایی؛

هدیه ۷ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مردم چابهار

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان چابهارگفت: تعداد هفت دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار روستایی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

روشن نارویی مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان چابهار اظهار داشت: برای خریداری این تانکر‌ها ۲۱ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری هزینه شده است.

نارویی با قدردانی از توجه دفتر مقام معظم رهبری برای کاهش مشکلات مردم چابهار در زمینه آبرسانی سیار اظهار داشت: انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد و بنادر ودریانوردی نیز به داد مردم بی آب روستا‌های چابهار برسند.

وی افزود: شهرستان چابهار محروم‌ترین منطقه کشور از نظر دسترسی مردم به آب سالم وبهداشتی است بطوریکه شاخص دسترسی مردم به آب فقط ۲۳ درصد است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مردم شهرستان چابهار به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند، خاطرنشان کرد: هم اینک تعداد ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) در ۴۰۶ روستا کار آبرسانی سیار را انجام می‌دهند.

نارویی گفت: ۱۴۶ هزار و ۳۱۷ نفر با ۳۲ هزار و ۴۷۶ خانوار ساکن در ۴۰۶ روستا ماهانه با ۶ هزار و ۷۴۱ سرویس، به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که به هر نفر در شبانه روز ۱۵ لیتر آب تحویل می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی چابهار ادامه داد: براساس برآورد این اداره ماهانه ۸۰ هزار و ۸۹۲ مترمکعب آب به وسیله ناوگان آبرسانی سیار به مردم روستایی تحویل می‌شود.

نارویی خواستار تحویل حداقل ۱۸ دستگاه تانکر جدید برای تقویت آبرسانی سیار در شهرستان چابهار شد و خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۳۸ روستای این شهرستان تنها ۲۵ روستا دارای شبکه آبرسانی هستند که بصورت شبانه روزی آب در شبکه جریان دارد.

وی تکمیل دو مجتمع آبرسانی شامل «۲۶۱ روستایی پایین دست سد زیردان در محدوده پیرسهراب، تلنگ و پلان و ۲۰۱ روستایی پایین دست سد پیشین» در محدوده دشتیاری را خواستار شد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

شهرستان چابهار محروم‌ترین منطقه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار