نوبخت در نشست خبری:

دو نرخی کردن و "سهمیه بندی بنزین" صحت ندارد/"تخریب اموال" و منافع عمومی و شخصی از نظر قانون جرم است

سخنگوی دولت گفت: اعتراض حق شهروندان است و آنها می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض کنند، اما اعتراض با اغتشاش فرق دارد.

اعتراض با اغتشاش فرق دارد/کسانی که به منافع و اموال آسیب بزنند، مجرم‌اندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (12 دیماه) در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: اغتشاش و اعتراض دو موضوعی کاملا متفاوت است و اگر در رخدادهای اخیر این دو واژه و رفتار را از یکدیگر جدا کنیم، مبانی دولت برای مواجهه با اعتراض و اغتشاش مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی و اصول امنیت ملی چارچوب اعتراض و اغتشاش را تعیین کرده است، لذا معتقدم اعتراض طبق منشور حقوق شهروندی حق شهروندان است و آنها می‌توانند برای رساندن پیام و صدای خود به مسئولان در چارچوب ضوابط اقدام کنند.

نوبخت یادآور شد: دولت به عنوان پایبند به حقوق شهروندی حق شهروندان را به رسمیت می‌شناسد، کمااینکه تجمعات و اعتراض‌های مختلفی هم در زمان‌های نه چندان دور همچون تجمع سپرده‌گذاران و بازنشستگان شکل گرفته است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت صدای معترضان را می‌شنود و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، همچنین اگر مشکلی در اجرای قوانین وجود داشته باشد به مردم اعلام می‌کند و اگر نقص و کاستی هم وجود داشته باشد، در تلاش است تا آنها را رفع کند.

وی افزود: در جریان اعتراض‌های گذشته از برخی معترضان استقبال شد و مسئولان با آنها صحبت کردند تا بتوانند مشکلات آنها را حل کنند.

قانون اساسی مرز اعتراض و اغتشاش را تعیین کرده است

نوبخت بیان کرد: اعتراض و پیام‌رسانی مردم در چارچوب حقوق شهروندی انجام می‌شود، در حالی که دولت هم پایبندی خود را به این حق شهروندان نشان داده است. البته متأسفانه نمونه‌هایی از اغتشاش هم در رخدادهای اخیر مشاهده شد، اما قانون اساسی مرز اعتراض و اغتشاش را تعیین کرده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: اعتراض تا زمانی که مخل امنیت کشور نباشد، می‌تواند ادامه پیدا کند، اما اغتشاش مسئله‌ دیگری است که همه کشورها براساس قانون‌شان و متناسب با امکاناتی که در اختیار دارند با آن برخورد می‌کنند.

وی متذکر شد: آنچه باعث اختلال در منافع ملی و آسیب به اموال عمومی شود، جرم است و کسانی که این جرم را مرتکب شوند، در برابر قانون و مردم محکوم هستند. ما نیز اجازه چنین اقدامی را به این افراد نخواهیم داد.

نوبخت با اشاره به برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه امسال گفت: چند ماه گذشته این دولت در رقابت و فضایی دموکراسی وارد میدان شد و ایرانیان داخل و خارج از کشور ساعت‌ها در صف ایستادند تا در انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نتیجه انتخابات اردیبهشت ماه، موفقیت دولت دوازدهم و پیروزی روحانی بود که خوشبختانه او توانست از مردم رأی بگیرد و با وجود رقبای مختلف انتخاب شد. البته همگان صحت این انتخابات را تأئید کردند و دولت هم خود را خدمتگزار همه ملت چه کسانی که به او رأی دادند و چه کسانی که به او رأی ندادند، می‌داند.

وی اظهار کرد: کسانی که این آشوب را بپا کردند و کسانی که در این اتفاق دخالتی ندارند همگی ایرانی هستند، در حالی که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آسیب‌هایی که به اموال و جان شهروندانش وارد شده، دردمند است. در واقع این کشور دشمنانی دارد و ساده‌اندیشی است که تصور کنیم دشمنی نداریم.

نوبخت بیان کرد: روحانی از این اتفاقات اخیر غمگین است، اما رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این بابت خوشحال هستند و این موضوع را کتمان نمی‌کند، البته آنها باید خوشحال باشند، زیرا ایران را دشمن خود می‌دانند.

سخنگوی دولت درباره رویکرد ترامپ در مورد برجام افزود: رئیس جمهور آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی خود اظهارنظرهایی در خصوص برجام داشت و اعلام کرد برجام را پاره می‌کنم، همچنین پس از انتصاب به ریاست جمهوری، اظهارات را ادامه داد و اعلام کرد گشایش اقتصادی برای ایران نباید وجود داشته باشد و جلوی این گشایش را می‌گیرد، زیرا ایران از این امتیاز استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: ترامپ عملا با تهدید کردن بانک‌های خصوصی اروپا تلاش کرد گشایش‌های اقتصادی را به مضیقه تبدیل کند، هرچند که اروپا در این زمینه با آمریکا همسو نبود.

نوبخت متذکر شد: یک رئیس جمهور غمگین است که فرزندان ملت آسیب می‌بینند و رئیس جمهور دیگری و رژیم اشغالگر قدس خوشحال هستند که به دست فرزندان ایران آسیبی به کشورمان وارد می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی گروه‌ها ذاتشان تروریست است، گفت: گروه‌های تروریستی از قبیل داعش و منافقین دستشان به خون مسئولان و مردم ایران آغشته است. بدیهی است که آنها از اغتشاشات اخیر خوشحال باشند، چراکه آنها در گذشته حتی کسانی که ظاهری مذهبی داشتند می‌کشتند. ما این مسائل را فراموش نکردیم و من معتقدم دشمنان ایران بیکار ننشسته‌اند و می‌توانند از فضای اغتشاش ایجاد شده استفاده تا فتنه و آشوبی در کشورمان ایجاد کنند.

دولت سیاست روشنی برای اشتغال و رشد اقتصادی دارد

وی یادآور شد: تردیدی ندارم ملت بصیر و هشیار ایران در زمان مناسب نشان می‌دهد که در سایه آرامش و وحدت می‌تواند مشکلات را حل کند. البته دولت سیاست روشنی برای اشتغال و رشد اقتصادی دارد و در حال اجرای آنهاست، لذا اینکه از کسی انتظار کمک داشته باشیم توقع ساده‌لوحانه‌ای است.

نوبخت بیان کرد: در تلاشیم تا دیوارهای تحریم را بشکنیم، اما ممکن است برخی بخواهند از آجرهای افتاده دیوار جدیدی بسازند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم به رشد 7 درصدی در اقتصاد دست پیدا کردیم و توانستیم تورم را خنثی کنیم. البته باید به موضوع اشتغالزایی هم توجه داشت که از دستاوردهای دولت شناخته می‌شود؛ با این حال معتقدم مردم هنوز دارای مشکلاتی هستند که در تلاشیم مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

استعفای آخوندی صحت ندارد

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتشار شایعه استعفای وزیر راه در فضای مجازی اعلام کرد: این موضوع صحت ندارد.

وی اظهار کرد: سال آینده درآمد نفتی کشور 5 میلیارد دلار خواهد بود که 32 درصد آن به صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد به شرکت نفت اختصاص پیدا می‌کند و تنها 27 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می‌گیرد، درحالی که باید صندوق‌های بازنشستگی در سال آینده 67 هزار میلیارد تومان پرداخت داشته باشند و از آنجایی که توان این پرداخت برای آنها وجود ندارد دولت وظیفه دارد به آنها کمک کند.

صدهزار واحد مسکونی نوسازی می‌شود

نوبخت با اشاره به نوسازی مسکن شهرهای و روستاهای سراسر کشور اظهار کرد:‌ تمامی محله‌های فرسوده کشور را شناسایی کردیم و قرار است صد هزار واحد مسکونی برای مردم نوسازی شود که البته یکی دیگر از برنامه‌های دولت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است، همچنین قصد داریم ناوگان حمل و نقل عمومی را به منظور مقابله با‌ آلودگی هوا نوسازی کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت آگاه است که دوام و بقایش به رضایت مردم وابسته است از این رو به نظر آنها توجه داریم، مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی 126 هزار میلیارد تومان منابع برای طرح‌های ناتمام در نظر گرفتیم و با این وجود هرگز نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت نبوده‌ایم اما مردم هم باید شرایط فعلی را نسبت به گذشته و پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم مقایسه کنند چرا که در آن زمان تورم چهل درصد بود و نرخ بیکاری هم افزایش داشت و رشد اقتصادی هم درصد مثبتی نداشت.

نوبخت بیان کرد:‌ قصد داریم 17 هزار تاکسی فرسوده بنزین سوز را نوسازی و گازسوز کنیم.

باید اختلاف‌‌های خانوادگی  را حل کنیم

سخنگوی دولت ادامه داد: باید اختلاف‌‌های خانوادگی را که باعث پایکوبی دشمنان شده است، حل کنیم؛ البته گاهی چنین مواردی در خانواده‌ها پیش می‌آید و پدران ضمن اینکه باید صبر و شکیبایی زیادی داشته باشند جوانان هم باید اخلاق و ادب را رعایت کنند چرا که صبر پدر اندازه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دولت خود را موظف به حل مشکلات مردم می‌داند، گفت: ریشه یابی از اغتشاشات و جریان‌های اخیر به مصلحت نیست و همچون سمی است که نباید درباره آن بررسی کرد در این شرایط باید به منافع ملی توجه کنیم و به فرزندان‌مان بگوییم که با کاستی مواجهیم.

نوبخت یادآور شد: دولت اطلاعاتی از اتفاقات و اغتشاشات اخیر در دست دارد و می‌تواند به جزئیات پشت پرده پی ببرد چرا که دولت زیرکانه تمامی مسائل را تحت نظر دارد.

دولت به دنبال سهمیه بندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست

سخنگوی دولت درباره سهمیه‌بندی یا دو نرخی کردن بنزین تصریح کرد: دولت به دنبال سهمیه بندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.

وی یادآور شد:‌ منابعی که از حذف یارانه‌ها به دست می‌آید در حوزه‌‌های مختلف همچون نوسازی بافت‌های فرسوده، مبارزه با آلودگی هوا، ایجاد صنایع تبدیلی، نوسازی ناوگان شهری و... سرمایه گذاری می‌شود.

از پاسخ به مجلس فرار نمی‌کنیم

نوبخت همچنین درباره طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور در خصوص وضعیت چای‌کاران اظهار کرد: دست به سوال مجلس فعلی از رئیس جمهور خوب است اما این موضوع از مصادیق سوال از رئیس جمهور نیست البته موضوع کشاورزان و چای‌کاران بسیار مهم و قابل توجه است و باید مسئولان پاسخگو باشند، دولت هم از پاسخ به مجلس فرار نمی‌کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات سپرده گذاران در جلسات سران قوا پیگیری می‌شود و تاکنون هم 11 هزار میلیارد تومان توسط بانک مرکزی به سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجاز پرداخت شده، همچنین باید گفت که این موسسات هم حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار داشتند که مقدمات موافقت قوه قضاییه برای بهره‌برداری از این اموال به نفع سپرده گذاران فراهم شده است.

وی در ادامه درباره بودجه‌ای که به سازمان صدا و سیما تعلق می‌گیرد، بیان کرد: طبق قانون باید درصد خاصی از بودجه سهم صدا و سیما باشد، از سوی دیگر انتقاد ما بر این بود که باید طبق کاری که انجام می‌شود ارگان مربوطه بودجه دریافت کند، لذا در لایحه بودجه طبق عملکرد دستگاه‌ها اعتبارات را تخصیص می‌دهیم زیرا مردم باید بدانند هر دستگاهی چقدر بودجه دریافت می‌کند.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص فیلتر شدن تلگرام و ایجاد اختلال در کسب و کار مردم گفت: نگاه دولت در این زمینه مشخص است، وزیر ارتباطات در این باره اظهار نظر کرده است، فضای مجازی و برخی کانال‌ها با خط دادن باعث شکستن شیشه‌های مغازه می‌شوند، آیا این موضوع مختل شدن کسب و کار واقعی نیست؟ ابتدا باید این مسائل را برطرف کرد و سپس به فضای مجازی و رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی پرداخت، البته وزیر ارتباطات درباره اینکه تا چه زمانی فیلتر این شبکه‌ها ادامه دارد توضیح خواهد داد.

وی اظهار کرد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای آینده مشخص می‌شود.

نوبخت درباره اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در این خصوص که همه بودجه در دست دولت قرار ندارد، تصریح کرد: منظور رئیس جمهور این بود که هزینه‌های برخی بخش‌ها مثل پرداخت حقوق کارکنان که سالانه 10 درصد افزایش می‌‌یابد اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اگر بنزین گران شه همه چیز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خسارت به اموال عمومی گناه بزرگی است و حق الناس محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶
حاملهای انرژی به ویژه بنزین اگر گرون بشه روی قیمت همه کالاها تاثیر میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اگر کارت سوخت باشه و قیمت بنزین تغییری نکنه خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۶
بهتر است اگر شخص یا اشخاصی به موضوعی اعتراض دارند از راه قانونی اقدام کنند نه اینکه به اموال عمومی آسیب برسانند
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید جلوی واردات بی رویه گرفته شه با ارتقای تولید و ایجاد اشتغالزایی مشکل اقتصاد نیز رفع شه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید جلوی واردات بی رویه گرفته شه با ارتقای تولید و ایجاد اشتغالزایی مشکل اقتصاد نیز رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
برخی از حوزه ها اگر خصوصی سازی بشه کمک بزرگی به اقتصاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
دولت باید کوچک سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
لطفا وعده های انتخاباتی را عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
بهتره یک محل برای گفتگو میان مردم و دولتمردان وجود داشته باشه تا با بازگو کردن مشکلات از بروز این اتفاقات جلوگیری شه
Netherlands
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید عاملان این اغتشاشات مجازات شوند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
توجه به اقتصاد مقاومتی می تواند تا حدود زیادی این مشکلات را رفع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۶
احترام به قانون و رعایت نظم وظیفه همه ی ما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
یعنی چقدر افزایش داده میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
نوسازی بافت های فرسوده = ایجاد اشتغال پایدار = اصلاح ساختار و اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه همه کالاها ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
درود بر روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
درود بر روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مجازات تخریب اموال عمومی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه هر چه زودتر این مشکلات رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا مشکلات مردم را رفع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا مشکلات مردم را رفع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
چرا قیمت بنزین افزایش پیدا میکنه ؟ همه چیز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه حقوق ها یکسان سازی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اتورم بالای 40درصد؟.شده 7درصد؟
Germany
Farhad
۱۶:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بنزین با قیمت الان سرسام آوره چه رسد بازهم افزایش قیمت پیدا کنه بخدا از گرونی و تبعیض خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهش میکنم تمنا میکنم مسکن مهر بندرعباس رو دریابید اماده ولی اب و برق نداره بخدا چندین ساله خسته شدیم کمکمان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
كارگر
۱۵:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بخدا بااين وضعيت الان نميتونيم زندگي كنيم چه بساكه بخاد بنزين وديگرمحصولات هم گرون بشه ديگه پس ماكارگراني كه چندماه حقوق نگرفتيم چطورزندگي كنيم لطفا به فكرماكارگران باشيد باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید برای همه مردم فرصت اشتغال ایجاد بشه
Pakistan
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید به قانون احترام گذاشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
چرا باید بنزین گرون شه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اگر طرح دو نرخی کردن بنیزن اجرا بشه همه چیز چندین برابر افزایش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
آیا پرداخت 1% موجودی یا حذف سود از94 و یا کسرسود به 10%و حال آنکه سود واقعی15%است با عدالت سازگار است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
قیمت سوخت درایران باید شش هزار تومان باشذ دو هزارتومان مالیات هزار تومان وزارت نفت و سه هزار تومانهم به مردم یارانه ماهیانه برداخت شود تازه ازکم مصرف کردن سوخت ایران می تواند بنزین وکازوئیل وغیره صادرکند که انهم به درامد ملی اظافه می شود ودولت می تواند با ان کلی مسائل را حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۶
نباید بنزین گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
دونرخی کردن راهکارخوبی برای اجرای عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
دونرخی کردن راهکارخوبی برای اجرای عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
طرح خیلی خوبیه باعث رشد اقتصادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید مجازات بشوند تا درس عبرتی برای دیگران باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید مجازات بشوند تا درس عبرتی برای دیگران باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بنزین نباید گران شه چون همه کالاها گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
دشمنان اعتراض های معیشتی و اقتصادی را نباید بزرگ جلوه دهند
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید اغتشاشگران مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
آقای روحانی عزیز صبور باش که این اغتشاشات دشمن و نظام اثری بر اراده محکم مردم شهید پرور ندارد خدا حافظ شما عزیزان و زحمتکشان نظام اسلامی ایران باشد ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه مشکلات اقتصادی رفع شه
Germany
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
زن سرپرست خانواری که دو تا پسر بیکار و دو تا دختر دانشجو دارند اونم با مستمری ماهی یک میلیون و صد تومان بخدا بخدا بخدا تحت فشارن چکار باید کنند چرا مستمری بگیران تامین اجتماعی رو نمیبینید زن سرپرست خانوار تو سن 55 سالگی باید چکار کنه که بچه های بیکارش تامین بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مردهای مستمری بگیر هم دست کمی از شما خانم عزیز ندارند . تصور کنید یک پیر مرد 80 ساله با حقوق یک میلیونی و داشتن داماد و عروس و نو وووو ته ما کم اوردن خرجی چه حالی داره مخصوصاً وقتی باید فرزندان که خودشان هم تو خرج یومیه شان مانده اند چند صد تومانی از باب کم تو دست این پدر بگذارند از این سرشکسته گی بالاتر سراغ دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا حقوق های نجومی رو نابود کنه ا ن شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا بنزین را گرون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
امیدوارم مشکلات اقتصادی هر چه زودتر رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
تورم حدود ٤٠درصد و دلار. ٤٥٠٠
Canada
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
نباید اجازه دهیم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیره
Canada
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
درسته حق با شماست
Canada
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
درسته حق با شماست
Canada
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا پیگیر حقوق های نجومی باشید
Canada
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
لطفا بنزین را گرون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
تورم الان ٤٠ درصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
من از مالباختگاه کاسپین هستم چرا مطالباتمون پرداخت نمیشه ؟
-
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
چرا دو نرخی نباید این اتفاق بیافتد چون همه چیز گرون میشه
آخرین اخبار