محمدزاده:

افزایش صدور پروانه ساختمانی در دو سال گذشته/ توجه به کیفیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متأسفانه میزان توجه به کیفیت واحدهای مسکونی کاهش یافته و ما باید افزایش کیفیت به‌ویژه در بافت‌های فرسوده را در اولویت قرار دهیم.

افزایش صدور پروانه ساختمانی طی دو سال گذشته/ توجه به کیفیت در نوسازی بافت های فرسوده تهرانبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران امروز(سه‌شنبه) در مراسم کلنگ‌زنی صد واحدی محله سیروس تهران با بیان اینکه این بار پروژه‌ها را با شکل جدیدی شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در این پروژه‌ها شکل حیات و زندگی وجود داشته باشد و در کنار شرایط مدرن پایتخت طرح جدیدی را برای زندگی مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده که در درون شهرها وجود دارد باید توجه جدی داشت و هم اکنون بزرگترین دستاورد وزارت راه و شهرسازی تغییر نگاه از بیرون به درون شهرها است.

محمدزاده با بیان اینکه در چهل سال گذشته در جهت توسعه شهرها گام برداشته‌ایم، گفت: اکنون در سطح کشور توجه به ساماندهی و بازآفرینی شهری خواسته بسیاری از مردم در شهرها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: 15 هزار هکتار و 4.5 میلیون بافت فرسوده در حاشیه و میانه شهرها قرار دارد و حدود یک میلیون و 100 هزار خانوار در این بافت‌ها ساکن هستند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با کاهش پروانه ساختمانی در نقاط مختلف کشور روبه‌رو بودیم، ولی خوشبختانه در دو سال گذشته میزان صدور پروانه‌های ساختمانی رشد یافته و این خود می‌تواند خبر خوشی برای متقاضیان باشد.

محمدزاده تصریح کرد: متأسفانه میزان توجه به کیفیت واحدهای مسکونی کاهش یافته و این در حالی است که ما باید افزایش کیفیت به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهر تهران را در اولویت قرار دهیم. بر اساس این گزارش طبق خط آسمان محله جداره‌های با ارزش، ایجاد هراس و حیاط تأمین خدمات محله‌ای و فرامحله‌ای و بهسازی معابر و امنیت از مهم‌ترین رویکرد توسعه 100 واحدی محله سیروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار