راه‌اندازی گشت فنی، تخلفات ساختمانی را در کلانشهر اصفهان کاهش می دهد

گشت فنی ساختمان در ساختار جدید مناطق کلانشهر اصفهان دیده شده است که امیدواریم با فعالیت آنها اجرای ساختمان‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات و کاهش تخلفات ساختمانی را در شهر شاهد باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان با اعلام این مطلب ، راه اندازی گشت فنی ساختمان را در کاهش تخلفات ساختمانی بسیار مؤثر خواند و گفت: ماموران گشت فنی ساختمان مسئولیت نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و کنترل‌های فنی مربوط به اجرای ساختمان‌ها را بر عهده دارند.

وحید مهدویان اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی گشت فنی ساختمان، سه نفر از کارشناسان شهرداری مناطق در رشته‌های عمران، شهرسازی و معماری، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و کنترل‌های فنی مربوط به اجرای ساختمان‌ها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی گشت فنی ساختمان سال ۹۳ به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید، گفت: به این ترتیب چنانچه شکایتی مطرح شود، کارشناسان موظف هستند در محل حاضر شوند و موضوع شکایت را از نظر شهرسازی و فنی بررسی کنند و اگر شکایت وارد بود، با هماهنگی مسئول کنترل ساختمان، به تعطیلی محل اقدام کنند.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان ادامه داد: در مواردی که پروانه ساختمان صادر می‌شود، گشت فنی ساختمان به صورت دوره‌ای وظیفه نظارت بر اجرای ساخت و سازها را بر عهده دارد تا مشخص شود ساختمان‌ها از ضوابط و مقررات و مفاد پروانه ساختمان خارج نشده باشند، سپس گزارش‌ها را به صورت دوره‌ای به ستاد معاونت شهرسازی ارسال می‌کنند، در واقع گشت فنی به نوعی نظارت بر روند اجرای ساختمان را بر عهده دارند.

وی از دیگر وظایف گشت فنی ساختمان را کنترل نهایی ایستایی و موارد فنی ساختمان خواند و تصریح کرد: وقتی ساختمان به مرحله پایان کار می‌رسد، بر اساس مدارکی که گشت فنی در مدت اجرای ساختمان در بایگانی دارد، از جمله مدارک مهندسان، آزمایش های انجام شده و گزارش‌های مهندسان ناظر، کنترل نهایی را انجام می دهند و چنانچه ساختمان از نظر فنی و ایستایی مورد تایید قرار گیرد، پروانه ساختمان صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/م 

کاهش تخلفات ساختمانی با راه‌اندازی گشت فنی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار