پیش گیری از برخی بیماری‌ها با رعایت الگوی صحیح مصرف

تغذیه و الگوی صحیح مصرف مواد غذایی از عوامل مهم در جلوگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون مرکز بهداشت بویراحمد در نشست کمیته اجرایی برنامه‌های بسیج ملی تغذیه این شهرستان با اشاره به اینکه هفته ملی تغذیه از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه است گفت: چاقی یکی از مهمترین معضلات جوامع امروزی در تمامی سنین است.


فخرالدین معصومی فرهنگ سازی الگوی تغذیه سالم برای کنترل بیماری چاقی را مورد اهمیت دانست و تاکید کرد: برپایی ایستگاه مشاوره تغذیه سالم و تن سنجی، آموزش تغذیه سالم در مدارس شهرستان بویراحمد، جشنواره غذایی سالم در یکی از مدارس شهر یاسوج و مانور طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، از مهمترین مصوبات کمیته اجرایی برنامه‌های بسیج ملی تغذیه بوده است.


معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در ادامه، اجرای همایش پیاده روی برای کارمندان، نصب بنر با موضوع تغذیه سالم، ارسال پیامک، مسابقه دارت برای بانوان شاغل در مراکز بهداشتی درمانی، درج پیام‌های بهداشتی در خصوص تغذیه سالم در فیش حقوقی کارمندان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.


کمیته اجرایی برنامه‌های بسیج ملی تغذیه با حضور مسئولان واحد‌های مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

انتهای پیام/د

الگوی صحصح مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.