آمادگی شرکت ایتالیایی برای احیای پتروشیمی اردبیل

یک شرکت ایتالیایی مطالعه و احیای پتروشیمی اردبیل را متقبل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری مسئولان استانی شرکت ایتالیایی برای مطالعه و احیای پتروشیمی اعلام آمادگی کرده و قرارداد اولیه نیز در ملاقات نمایندگان شرکت و استاندار اردبیل منعقد شده است.

وی افزود: در سال های اخیر پتروشیمی اردبیل با مشکلاتی مواجه بوده و سرمایه گذار اولیه آن که بانک ملی است، نتوانسته این واحد تولیدی را دایر کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ابتدا محصول پتروشیمی آمونیاک و اوره بود که مطرح شد توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل به پروپیلن تغییر یافت.

کریمی گفت: هر چند اجرای پتروشیمی به شازند اراک سپرده شده بود اما سرمایه گذار اصلی بانک ملی بود که عنوان شد در صورتی که قادر به بهره برداری نیست واگذار کند.

وی افزود: در نهایت هیئت مدیره مجوز فروش را صادر کرد و پتروشیمی به شرکت دیگری واگذار شد اما به دلیل اختلاف بین سهامداران شرکت، این واگذاری نیز موفقیت آمیز نبود و عملا پتروشیمی عملیاتی نشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: آخرین تصمیم گیری واگذاری پتروشیمی به شرکت ایتالیایی است که در حال مطالعه و تعریف طرح عملیاتی هستند به دلیل اینکه در ابتدا طرح عملیاتی بر اساس تولید آمونیاک تعریف شده بود.

کریمی ابراز امیدواری کرد با همکاری این شرکت پتروشیمی که یکی از صنایع مادر با اشتغال زایی بالا است در استان احیا شود.

 

انتهای پیام/ع

اشتغالزایی با احیای پتروشیمی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.