مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی،

راه اندازی اتاق تعاون در سه شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شعب اتاق تعاون در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  اظهار داشت: با پیگیری این مجموعه به منظور تشکیل اتاق‌های تعاون در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان با هدف بهره مندی هر چه بیشتر شرکت‌های تعاونی از خدمات اتاق‌های تعاون، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این درخواست موافقت کرد.

جهاندیده افزود: برای نخستین بار علاوه بر اتاق تعاون سیستان و بلوچستان، اتاق تعاون در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار راه اندازی می‌شود.

وی گفت: اتاق‌های تعاون یکی از ارکان مهم بخش تعاون برای تقویت همبستگی و مشارکت عمومی شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌ها به منظور دستیابی به اهداف این بخش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هدف از راه اندازی اتاق تعاون در این شهرستان‌ها را کمک به توانمند سازی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و راهنمایی آن‌ها در امور فنی، حقوق مالی، اداری و بازرگانی و داوری در امور حرفه‌ای بین اشخاص حقوقی بخش تعاونی با یکدیگر و یا با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد.

جهاندیده با اشاره به امضای تفاهمنامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی، این تفاهمنامه امضا و اموراتی نظیر بررسی گزارشات مالی اتحادیه‌ها و تعاونی ها، اجرای نظام نظارتی، نظارت بر نحوه برگزاری مجامع عمومی، برگزاری برنامه‌های ترویجی و دوره‌های آموزشی و رسیدگی به شکایات به اتاق تعاون استان واگذار شد.

 سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

 اتاق تعاون در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار