نماینده شورای خلیفه گری ارامنه استان مرکزی؛

همه ما به عنوان شهروندان ایران نسبت به امنیت و آینده آن حساس بوده ایم

نماینده شورای خلیفه گری ارامنه استان مرکزی گفت: همه ما به عنوان شهروندان ایران نسبت به امنیت و آینده آن حساس بوده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   نماینده شورای خلیفه گری ارامنه استان مرکزی در مراسم سال نو میلادی در کلیسای مسروپ مقدس اراک گفت: همه ما به عنوان شهروندان ایران نسبت به امنیت و آینده آن حساس بوده ایم و از زمان مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با هر زبان و گویش و مذهبی در کنار هم از حدود مرزی خود دفاع کرده ایم و در برابر حوادث همدرد و همرنج یکدیگر بوده ایم.

سید محمد حسینی مدیر کل در حاشیه این مراسم هم در حاشیه این مراسم گفت: شهروندان مسیحی و ارامنه از نجیب‌ترین شهروندان استان مرکزی بوده اند و همواره در اذهان عمومی از آن‌ها به نیکی یاد شده چراکه بهترین خدمات و نقش آفرینی‌های اجتماعی را داشته اند.

حسینی افزود: کلیسای مسروپ مقدس که مراسم سال نو میلادی در آن برگزار می‌شود در سال ۷۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این خود حاکی از احترام متقابل مسوولان نسبت به آثار فرهنگی و تاریخی این اقلیت مذهبی است.

حسین بختیاری فرماندار اراک هم گفت: خدماتی که جامعه مسیحیان و ارامنه در شهر اراک انجام داده اند همواره قابل پاسداشت بوده از این رو در طول ایام به نیکی از آنان یاد شده است.

بختیاری افزود: در آیات آسمانی قرآن مجید از حضرت عیسی به نیکی یاد شده و از حضرت مریم به عنوان یکی از چهار زن بزرگ تاریخ یاد شده است و همزیستی کاملا مسالمت آمیز و در عین حال مطلوب مذاهب مختلف در ایران حاکی از پذیرش متقابل شهروندان نسبت به یکدیگر و صلح طلبی آنان است.

انتهای پیام / ج

سخنان نماینده شورای خلیفه گری ارامنه استان مرکزی در باره امنیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.