هاشمی رفسنجانی در شورای شهر تهران:

رأی شورای امنیت‌ کاخ سفید را بیشتر از گذشته منزوی‌ کرد

رئیس شورای شهر تهران گفت: رأی شورای امنیت‌ کاخ سفید را بیشتر از گذشته منزوی‌ کرد و نشان داد که تصمیم آمریکا مغایر‌ با مقررات بین‌المللی است و حق دخالت در امور ایران را ندارد.

رأی شورای امنیت‌ کاخ سفید را بیشتر از گذشته منزوی‌ کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی‌ رئیس‌ شورای شهر تهران در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورای امنیت و مخالفت چین، فرانسه و روسیه‌ با درخواست کاخ سفید در مورد ایران اظهار کرد: این نوع برخورد بیش از پیش آمریکا را در حوزه سیاست‌ خارجی منزوی کرد و نشان داد که تصمیم آمریکا مغایر‌ با مقررات بین‌المللی است و حق دخالت در امور ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع از آثار برجام است، اظهار کرد: ما باید کارآمدی و مشروعیت‌ نظام را با خدمت به مردم و برقراری عدالت اجتماعی به رخ جهانیان بکشیم‌.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله در آذر ماه و ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: این 2 حادثه دو گسل بودند که موجب تکان خوردن شهر شدند و خوشبختانه هر دو نه آنقدر بزرگ بود که خسارت جدی وارد کند و نه آنقدر کوچک بود که حس نشود و هر دو هشداری از سوی خداوند بودند برای اینکه به مشکلات مردم رسیدگی شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: من نه به عنوان فرزند بلکه به عنوان یک شهروند معتقدم هاشمی مبارز و مجاهدی نسطوح‌ بوده و 20 سال برای پیروزی انقلاب تولید فکر کرده و رنج و زندان را متحمل شده است تا ما شاهد پیروزی انقلاب باشیم‌.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عشق وطن شکنجه‌های ساواک‌ را تحمل کرد، گفت: هاشمی بردبار بود و به فردای ایران فکر می‌کرد و آرزوی او ایرانی آباد بود.

وی تصریح کرد: هاشمی اسلام‌شناسی نواندیش‌ و مجتهدی آگاه به امور زمان بود که با سیاستمداری‌ خود بصیرت را نشان داد و منادی وحدت بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه پنجاهمین‌ سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی هستیم، اظهار کرد: 50 سال پیش در چنین روزهایی جهان پهلوان تختی در سن 37 سالگی در اوج شهرت و با آن همه عزت‌ ما را تنها گذاشت.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه هنوز مرگ او در هاله‌ای از ابهام است، گفت: هر کس از ظن‌ خود در این مورد سخن می‌گوید و کمتر کسی باور می‌کند او خودکشی کرده باشد و حتی صحبت از قتل سیاسی هم در میان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار