حمایت نیکی هیلی از سیاست ترامپ در برابر کره شمالی

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد از سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در برابر کره شمالی حمایت کرد و گفت، همه در دولت به ترامپ احترام می‌گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در استودیو شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز حضور یافت و در مصاحبه با این شبکه به سئوالات پاسخ داد.

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از هیلی پرسید: «روز گذشته پرزیدنت ترامپ از آمادگی برای مذاکره مستقیم با کره شمالی صحبت کرد، وی پیش از این به رکس تیلرسون وزیر خارجه گفته بود که این کار تلف کردن وقت است. دلیل این چرخش چیست؟»

هیلی در پاسخ گفت: «چرخشی وجود ندارد، پرزیدنت ترامپ گفت: زمان مناسب برای گفتگو با کره شمالی فرا رسیده است، اما کار‌های بسیاری قبل از آن باید صورت بگیرد: باید آزمایش‌های هسته‌ای را متوقف کنند، باید در خصوص رها کردن سلاح‌های هسته‌ای شان تمایلی به گفتگو داشته باشند. این کار‌ها باید انجام شوند، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مسائل همانند ۲۵ سال گذشته تکرار نشوند. این بار باید هوشمندانه‌تر عمل کنیم و در نظر داشته باشیم که هر اقدامی برای امن‌تر شدن ایالات متحده و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز پرسید: «هر دوی این شرایط (توقف آزمایش‌های هسته‌ای و از بین بردن زرادخانه هسته‌ای کره شمالی) برای مذاکرات ضروری است؟»

هیلی در پاسخ گفت: «خیر، توقف آزمایش‌های هسته‌ای برای ما بسیار مهم است، سپس می‌توانیم سراغ گام بعدی برویم. این‌ها همه مرحله به مرحله پیش می‌روند و یک شبه اتفاق نمی‌افتند، اما در شرایط خطرناکی هستیم.»

مجری پرسید: «شما از این مذاکرات چه انتظاراتی دارید؟»

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در پاسخ گفت: «آغاز گفتگو‌ها برای هر دو کشور مهم است و آن‌ها می‌توانند به میز مذاکرات باز گردند، گفتگو امر خوبی (مثبتی) است.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از هیلی پرسید: «چندی پیش جو بایدن معاون اول رئیس جمهور پیشین گفت که بیش از هر زمان دیگری به جنگ هسته‌ای با کره شمالی نزدیک شده ایم، با او موافق هستید؟»

هیلی در پاسخ گفت: «شرایط خطرناکی است، اما ما این را نمی‌خواستیم، همه در دولت آمریکا این را گفته اند، اما واقعیت این است که شرایط بسیار خطرناک است.»

مجری پرسید: «آیا رئیس جمهور ترامپ با انتشار توئیت‌ها این وضعیت را بدتر نکرده است؟ به نظرات جو بایدن در خصوص دکمه‌های هسته‌ای گوش کنیم.» (ترامپ در پاسخ به رهبر کره شمالی که در آستانه سال نو میلادی گفت دکمه‌های هسته‌ای همیشه بر روی میزش هستند، در توئیتی گفته بود که دکمه‌های هسته‌ای من بزرگتر و قوی‌تر هستند و جو بایدن در واکنش به این اظهارنظر ترامپ در یک برنامه تلویزیونی گفت وقتی که خود را درگیر کار‌هایی همانند مقایسه دکمه‌ها می‌کنیم، آیا فکر می‌کنیم که داریم چه کاری انجام می‌دهیم؟)

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز در ادامه  از هیلی پرسید: «بایدن درست نمی‌گوید؟ ما اعتبار خود را در میان متحدانمان از دست نمی‌دهیم؟»

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در پاسخ گفت: «اگر این مقایسه را انجام ندهیم متحدان ما مرتب می‌گویند آن‌ها بر روی میز خود دکمه هسته‌ای دارند. ما می‌خواهیم همیشه به کره شمالی یادآوری کنیم که ما هم می‌توانیم شما را نابود کنیم، بنابراین بهتر است در خصوص استفاده از کلمات و رفتارتان بسیار مراقب باشید. می‌دانم که این اظهار نظر‌ها مردم را نگران و عصبی می‌کند، اما بیان این حرف‌ها بهتر از خودداری از آن‌ها است.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از هیلی پرسید: «آیا واقعاً فکر می‌کنید زدن این حرف‌ها ایده خوبی است؟»

هیلی در پاسخ گفت: «ما می‌خواهیم مرتباً به کیم یادآوری کنیم تا او زیاد متکبر نشود و حقیقت را از یاد نبرد که چه اتفاقی می‌افتد اگر او جنگ هسته‌ای را آغاز کند.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت: «اما جمهوری خواهان در کنگره نیز می‌گویند این امر بی احتیاطی است.»
هیلی گفت: «هر شخصی می‌تواند نظر شخصی اش را بگوید، اما نیاز می‌بینیم وقتی که به ما می‌گویند می‌توانیم شما را نابود کنیم، حقیقت را به آن‌ها یادآور شویم.»

مجری پرسید: «آن‌ها (کره شمالی) به طور کلی چگونه به توئیت‌های پرزیدنت ترامپ واکنش نشان می‌دهند؟»

هیلی گفت: «چیزی که من می‌دانم و احساس واقعی من این است که آن‌ها بسیار غیرقابل پیش بینی هستند.»

مجری پرسید: «خیلی غیرقابل پیش بینی هستند؟»

هیلی در پاسخ گفت: «آن‌ها نمی‌دانند که آمریکا دقیقاً چه کاری می‌خواهد انجام دهد، بنابراین خیلی محتاط خواهند شد و به نحوه کار با ما توجه خواهند کرد. بنابراین اعتقاد ندارم که کار بدی انجام می‌دهیم.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از هیلی پرسید: «بگذارید راجع به کتاب جدید مایکل ولف بپرسم، رئیس جمهور می‌گوید که همه افراد اطراف او به شایستگی اش باور دارند، نظرتان چیست؟»

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در پاسخ گفت: «من آن کتاب را نخوانده ام و نخواهم خواند، اما چکیده‌هایی از آن را مطالعه کرده ام. بسیاری از افراد به دنبال پول و شهرت هستند. من خیلی در کاخ سفید نیستم، من یک سفیر هستم و شاید هفته‌ای یک بار در کاخ سفید باشم، اما می‌دانم که افراد در دولت کشورشان را دوست دارند و به رئیس جمهور احترام می‌گذارند. من هیچ وقت این زبانی که در کتاب وجود دارد را نشنیده ام، هیچ کس ثبات رئیس جمهور را زیر سئوال نمی‌برد.»

مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از هیلی پرسید: «مایکل ولف برای این مصاحبه‌ها ماه‌ها وقت صرف کرده و با ۲۰۰ نفر مصاحبه کرده است و افرادی که در آن مصاحبه‌ها شرکت کرده اند، این کتاب را رد نکرده اند. چه می‌گویید؟»

هیلی در پاسخ گفت: «من این افراد را می‌شناسم و با آن‌ها در طول هفته صحبت می‌کنم، پرزیدنت ترامپ به صورت تصادفی رئیس جمهور نشده است. رئیس جمهور وقتی قانون اصلاح مالیات را تصویب کرد ثبات نداشت؟ همین طور وقتی مسئله سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مد نظر قرار داد و یا کره شمالی را زیر نظر گرفت. وقتی که گفت: باید با ایران جدی باشیم، ثبات نداشت؟ در خصوص اشتغال و اقتصاد در آمریکا ثبات نداشت؟ هر شخصی جدا از مسائل نژادی، مذهبی و اعتقادی باید رئیس جمهور را حمایت کند، این مسئله خیلی مهم است... من آنجا هستم، در اطراف آن افراد هستم و می‌بینم که تمام تلاششان را برای شغلشان به کار می‌گیرند و به رئیس جمهور احترام می‌گذارند، اگر این کار را انجام ندهند آنجا نخواهند بود.»

انتهای پیام/

مصاحبه نیکی هیلی با شبکه ای بی سی نیوز درباره کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار