حق‌شناس در اختتامیه جشنواره عکس سلامت شهر؛

فاضلاب و زباله‌ها سلامت شهری ما را تهدید می‌کنند

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آب تهران با فواصل زیادی از حوزه‌‌های مختلف به دست ما می‌رسد، گفت: فاضلاب‌ و زباله‌های فراوانی که تولید می‌شود از تهدیدات سلامت شهری است.

فاضلاب و زباله‌ها سلامت شهری ما را تهدید می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق‌شناس‌ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با حضور در مراسم اختتامیه‌ اولین جشنواره عکس سلامت شهری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توجه به سلامت شهروندان اظهار کرد: سلامت مسئله اصلی تهران است و شاخص‌های مرتبط با سلامت و موانعی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد در این شهر کم نیست.

عضو شورای شهر تهران با اظهار تأسف بر اینکه ما در این شهر به سختی نفس می‌کشیم‌، اظهار کرد: آب شهر تهران با فواصل زیادی از حوزه‌های مختلف به دست ما می‌رسد و یکی از مشکلات سلامت شهری فاضلاب است.

وی با ابراز تأسف از اینکه ما زباله‌های فراوانی در این شهر تولید می‌کنیم، گفت: این پدیده مهم‌ترین عنصری است که سلامتی ما را تهدید می‌کند.

حق‌شناس با بیان اینکه بی‌ تدبیری‌های مدیریت موجود در حوزه‌های مختلف در کنار برخی اشتباهات سلامت ما را مورد هدف و تهدید قرار داده است، بیان کرد: در میان شاخص‌های زندگی و شاخص‌های امید به زندگی کشور ما در حوزه‌های مختلف یکی از بهترین‌های منطقه‌ و حتی جهان است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در عرصه سلامت با کشورهای اروپایی مقایسه می‌شویم، گفت: تلاش‌هایی که در عرصه‌های علمی شکل می‌گیرد در حوزه پزشکی توانسته دستیابی ما را به فناوری‌های نوین در بالاترین‌ سطح خود قرار دهد.

حق‌شناس با بیان اینکه در سال‌های پیش نزدیک به 30 هزار نفر در سال در سوانح‌ جاده‌ای کشته دادیم‌، گفت: این اتفاق به هیچ وجه در کشورهای منطقه هم قابل قیاس نبود.

وی افزود: یکی از شاخص‌هایی که در این تصادفات به جا می‌ماند به عنصر انسانی باز می‌گردد، در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی افتاده است و در پی آن‌ها این رقم به زیر 20 هزار مورد رسیده است‌.

حق‌شناس با بیان اینکه بهتر است برگزاری مسابقات عکس در منطقه 11 پایدار شود، اظهار کرد: باید هر ساله در رابطه با موضوعات مرتبط با شهر، بهترین‌ عکس‌ها را انتخاب کنیم و امیدوارم این پیوندی که امروز ایجاد شد‌ برای ارتقای سطح سلامت شهری موثر واقع شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان‌ تصریح کرد: هنگامی که هنر در خدمت سلامت و یا یک هدف مقدس‌ قرار بگیرد‌ ارزشمندی مناسب‌تری پیدا می‌کند و من امیدوارم منطقه 11 به مرکز هنرهای تهران و ایران تبدیل شود.

انتهای پیام/

صحبت‌های حق شناس در اختتامیه اولین جشنواره عکس سلامت شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار