حریرچی در نشست خبری مطرح کرد؛

پیگیری وضعیت سلامت آیت الله شاهرودی توسط وزارت بهداشت/ طلب ۱۳ هزار میلیاردی وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر/ مصدومان ترافیکی هیچ‌گونه وجهی پرداخت نمی‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت از پیگیری وضعیت سلامت آیت الله شاهرودی توسط این  وزارت خانه خبر داد.
 
طلب ۱۳ هزار میلیاردی وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر/ مصدومان ترافیکی هیچ‌گونه وجهی پرداخت نمی‌کنند/ ممنوعیت دریافت وجه خارج از صورتحساب بیمارستانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 25هزار اسناد ارسالی و همچنین 4هزار اسناد بین‌المللی مطالبه مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی بوده که حدود 12هزار میلیارد به بیمارستان‌ها بابت طلبشان پرداخت شده است و 13هزار میلیارد و 152 میلیون اسناد ارسالی هنوز ما از سازمان بیمه‌گر طلب داریم.
 
وی ادامه داد: سازمان بیمه‌گر در اقداماتی جدید مقداری اوراق را عرضه کرده که مجموع آنها کمتر از چهار هزار میلیارد است که به طور کلی وزارت بهداشت بیش از 13هزار میلیارد تومان طلب از سازمان بیمه‌گر دارد و این مسئله مشکلات زیادی را برای بیمارستان‌ها به همراه آورده است، به طور کلی بیمارستان‌ها با تمام قوا و با وجود مشکلات فراوان به خوبی خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می‌دهند.

ممنوعیت ارجاع بیمار برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان

حریرچی در خصوص وجه دریافتی خارج از صندوق‌های بیمارستان از مراجعه کنندگان، اظهار کرد: در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، غیر دولتی و تأمین اجتماعی هرگونه دریافتی خارج از صندوق بیمارستانی ممنوع است و این کار بدون ارائه فاکتور رسمی تخلف محسوب می‌شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: در بیمارستان دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرگونه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو، رادیولوژی و یا انجام آزمایشی ممنوع است مگر آنکه با قیمت و تعرفه دولتی این کار انجام شود.
 
وی افزود: اکنون رسیدگی به مصدومان ترافیکی در کشور وضعیت مناسبی پیدا کرده است و بر اساس ماده 30 الحاقی از مصدوم ترافیکی هیچ‌گونه دریافتی بابت ارائه خدمات دریافت نمی‌شود و سازمان‌های بیمه‌گر بر همین اساس باید 10 درصد از دریافتی‌های حق بیمه‌ای افراد را که مبلغی حدود هزار میلیارد تومان است به صندوق وزارت بهداشت وارد کنند که متاسفانه این کار انجام نشده است و بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گر بابت مصدومان ترافیکی حدود 69 میلیارد تومان بدهی داشته و سپس این شرکت اعلام ورشستگی کرده است که من امیدوارم هرچه سریع تر این مسئله رفع شود.

ضرورت رشد بخش هتلینگ تعرفه های پزشکی برای جبران هزینه های واحدهای درمانی

حریرچی اظهار کرد: در مورد بیماران اعم از افراد عادی، سیاسی، ورزشکار، هنرمند و غیره طبق اصول قانونی و اخلاقی یا باید خانواده‌شان اعلام کند یا اگر به ما محول شود، اعلام می‌کنیم. در خصوص وضعیت سلامت آیت الله شاهرودی باید گفت که وزارت بهداشت پیگیر این موضوع است و امیدواریم حال وی مناسب باشد.

وی عنوان کرد: البته در جریان جزئیات هستیم، اما بر حسب صلاحدید آیت الله شاهرودی و خانواده‌شان نمی‌توانیم چیزی اعلام کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: رشد تعرفه قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مشخص شد که تغییرات تعرفه در بودجه بیمه ها لحاظ شود؛ در تابستان امسال، بحث های کارشناسی رشد تعرفه ها انجام شد و در آبان ماه در شورای عالی بیمه، رقم پیشنهادی تعیین و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد.

حریرپی تصریح کرد: در قانون بودجه سال 97، تغییرات تعرفه برای سال آینده اعمال نشد و نگرانیم که زمان تصویب بودجه در مجلس، این تغییرات لحاظ نشود، امیدواریم رشد بخش هتلینگ تعرفه های پزشکی برای جبران هزینه های واحدهای درمانی، تعیین تکلیف شود.

حمایت وزارت بهداشت از تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت حمایت های مناسبی از تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی داشته و در محصولاتی که به خودکفایی رسیده ایم، محدودیت های شدیدی برای واردات محصولات مشابه تولید داخل، اعمال کرده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مشکل صنایع دارویی کشور، معوقات مالی است که مربوط به فروش محصولات آنها به بیمارستان ها و داروخانه های بخش دولتی و خصوصی است، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، بهره وری خود را افزایش و هزینه ها را کاهش دهند و به صادرات توجه ویژه داشته باشند.

حریرچی تصریح کرد: یکی از مشکلات صنایع دارویی، تولید مازاد بر نیاز کشور است که باید ضمن ارتقای استانداردهای محصولات خود، به صادرات و بازارهای منطقه، نظر داشته باشند؛ وزارت بهداشت در حوزه تمایل مردم به مصرف لبنیات سنتی، اختیارات قانونی برای برخورد با تخلفات در سطح عرضه را ندارد و نقش اطلاع رسانی و آموزش به جامعه را دارد.

مصرف فست فود، خطرناک تر از مصرف لبنیات سنتی است

وی با اشاره به اینکه مصرف فست فود، خطرناک تر از مصرف لبنیات سنتی است، اکثر شیرینی های بسته بندی و غیربسته بندی از نظر چربی، کالری و قند خطرناک تر از ماست و لبنیات سنتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بخش زیادی از آلودگی هوای تهران به ماشین های سنگین فرسوده و موتورسیکلت ها مربوط می شود و حذف آنها به سادگی امکان پذیر نیست زیرا خانواده های زیادی از این وسایل نقلیه و صنعت ساختمان سازی ارتزاق می کنند.

حریرچی با بیان اینکه در گذشته، مصدومان تصادفی باید خودشان هزینه ها را پرداخت می‌ کردند، اظهار کرد: با توجه به ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و همچنین ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات بخشی از هزینه ‌ای که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می ‌پردازند، باید در حوزه ارائه خدمات درمانی به مصدومان ترافیکی هزینه شود، بنابراین درمان مصدومان ترافیکی رایگان است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما براين است كه مطالبات گروه پرستاری و پیراپزشکی را در اسرع وقت ‌پرداخت کنیم.

كارانه پرستاران و پيراپزشكان حدود ۹ ماه عقب افتاده است

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:  بیشتر دانشگاه ‌های علوم پزشکی پرداخت ‌های عقب افتاده خود را چند ماه جلو انداخته ‌اند، اما پرداخت مطالبات کادر درمان تابع این است که چقدر بتوانیم از سازمان ‌های بیمه ‌گر مطالبات خود را دریافت کنیم.

حریرچی گفت: كارانه پرستاران و پيراپزشكان و تاخير در پرداخت ها، به طور متوسط حدود ۹ ماه عقب افتاده است و اضافه كار آنها نيز يكی 2 ماه با تاخير پرداخت می شود.

وی مطرح کرد: در برخی از بیمارستان ‌های کوچک ضریب نیروی انسانی 2 است، اما اشغال تخت پایین است، به همین دلیل مجبوریم در این مراکز هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۶
انشالله خدا شفاشو بده . همیشه سلامت باشند
Germany
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ دی ۱۳۹۶
خدا شفا دهد
Germany
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۶
خدا کنه شفا پیدا کنه زودتر
آخرین اخبار