منصوری خبر داد

پیش‌بینی‌ ایجاد یک میلیون شغل در سال 97/سایت‌ کارا‌ راه اندازی شد

معاون اشتغال‌ وزارت کار گفت:سایت کارا از امروز راه‌اندازی شد‌ و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای ثبت طرح‌های خود در این سامانه ثبت‌نام کنند.

سایت‌ کارا‌ راه اندازی شد / پیش‌بینی‌ ایجاد یک میلیون شغل در سال 97به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسیمنصوری معاون اشتغال وزیر کار در نشست خبری اظهار کرد: سایت کارا از امروز راه‌اندازی شد‌ و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای ثبت طرح‌های خود در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی افزود: واحد مربوطه‌ طرح کارآفرینان‌ را بررسی می‌ کند که پس از تأیید نهایی‌ به بانک برای پرداخت تسهیلات‌ معرفی‌ می‌شوند.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های وزارت کار موضوع اشتغال فراگیر است و برنامه دیگر اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری است.

معاون  اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص اشتغال فراگیر مقرر شده در قالب کار‌ورزی یارانه دستمزد به کار‌آفرینانی که شغل اولی‌ها را استخدام می‌کنند، پرداخت شود.

منصوری گفت: بعد دیگر اشتغال فراگیر توسعه کسب و کارهای پر ارزش است که بر اساس آ‌مایش و ظرفیت شهرها و استان‌ها سهم هر استان در اشتغال فراگیر مشخص می‌شود.

به گفته معاون  اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان تسهیلات همراه با یارانه 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در خصوص اشتغال عشایر و روستایی لایحه‌ای در مجلس در تابستان به تصویب رسید و همچنین آیین‌نامه آن نیز در هیئت دولت به تصویب رسید و سپس دستورالعمل اجرایی توسط وزیر کار به استان‌ها و شهرها ابلاغ شد. البته کار آفرینان می‌توانند در قالب تعاونی‌ها فعالیت داشته باشند.

 معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی تسهیلا‌تی با سود 10 درصد برای ایجاد کار در نظر گرفته می شود که البته برای روستاهای مرزی نرخ سود 6 درصد و برای عشایر در مرزهای کشور میزان سود 4 درصد است.

منصوری اذعان کرد: از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی 1.5 میلیارد دلار بودجه اختصاص می‌یابد و به همین اندازه بانک‌ها هم آورده می‌آورند که مجموع این تسهیلات 12 هزار میلیارد تومان است.

وی اذعان کرد: از همین مبلغ 12 هزار میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز هزینه خواهد شد.

 معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در سال 97 یک میلیون شغل ایجاد شود که امیدواریم این عدد محقق شود. همچنین سامانه اشتغال ایرانیان را داریم که در این سامانه هر کسی که صاحب شغلی باشد با وارد کردن کد ملی خود می‌تواند یک کد اشتغال دریافت کند.

وی گفت: در طرح کار‌ورزی 25 هزار نفر در مرحله عقد قرار داد قرار دارند که این افراد با مهارت‌آموزی در همان حرفه صاحب شغل می‌شوند.

منصوری بیان کرد: در بحث اشتغال فراگیر میزان سود از 10 تا 16 درصد برای کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است و برای ایجاد شغل، کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران نیازی نیست کل بودجه را تا پایان سال تامین کنند بلکه می‌توانند بخشی از آورده خود را در سال 97 تامین کنند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در یک سال منتهی به تابستان 96، بر اساس آمار 841هزار شغل جدید ایجاد شده است، البته برنامه ما این است که اشتغالزایی در زمینه‌هایی ایجاد شود که در اولویت هستند.

وی در پایان درباره اعزام متخصصان به کشورهایی که نیاز به نیروی متخصص دارند، بیان کرد: موضوع اعزام متخصص به سایر کشورها وابسته به روابط بین‌الملل است، البته وزارت کار نیز دفاتری را در سه کشور ایجاد کرده است تا شرایط برای کسانی که در کشورهای خارجی کار می‌کنند فراهم شود تا مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند. یکی دیگر از برنامه‌های ما بر اساس مطالعات انجام شده معرفی رشته‌های مورد نیاز بازار کار به وزارت علوم است تا این وزارتخانه جهت‌گیری خود را اعلام کند و دانشجویان در رشته‌های مورد نیاز بازارکار فارغ‌التحصیل شوند تا نیاز منطقه ‌ای به نیروی متخصص برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار