آمادگی پایگاه های هلال احمر استان سمنان برای ارائه خدمات زمستانی

تعداد یک هزار و 100 امدادگر در 20 پایگاه هلال احمر استان سمنان آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: معاونت امداد و نجات استان سمنان دارای 14 پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت و سیار، یک پایگاه هوایی و 2 پایگاه کوهستان است که یکهزار و 100 امدادگر فعال شامل 550 امدادگر زن و 550 امدادگر مرد آماده ارائه خدمات امدادی به مسافران و هموطنان هستند.

وی با اشاره به وجود یک پایگاه هوایی با یک بالگرد که 15 روز در ماه در استان استقراردارد، اظهار داشت: این بالگرد به صورت مشترک با استان خراسان شمالی، به صورت شیفت‌های 15 روزه در استان سمنان حضور دارد و بیشتر برای ارایه خدمت به مصدومان سوانح جاده ای به کار می رود.

یحیایی با بیان اینکه پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر استان سمنان دارای سه امدادگر است، تصریح کرد: برخی اقلام مورد نیاز در شرایط اسکان ضروری یا گیرافتادگی مسافران در برف و کولاک مانند خرما، نان خشک، آب معدنی، پتو و انواع کنسرو در این پایگاه ها موجود است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان بیان داشت: در ابتدای زمستان در قالب یک دوره آموزشی برای رانندگان حمل بار و مسافر استان سمنان، شرایط رانندگی در زمستان به آنها ارائه شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل 50 دستگاه خودروی ویژه امدادی در معاونت امداد و نجات هلال احمر استان سمنان، تصریح کرد: به زودی چهار تا پنج خودروی جدید نیز به این ناوگان اضافه خواهدشد.

یحیایی به فعالیت 2 پایگاه امداد کوهستان در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر و جنگل ابر شهرستان شاهرود اشاره و افزود : علاوه بر این 2 پایگاه، در هر شهرستان یک تیم امداد و نجات پنج نفره کوهستان با تجهیز کامل آماده به خدمت هستند و یک تیم واکنش سریع 15 نفره در مرکز استان سمنان و یک تیم در شاهرود نیز آموزش های لازم برای حضور سریع در حوادث را فراگرفته‌اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با دعوت از تمام جوانان بالای 18 ساله برای حضور در تیم داوطلبی هلال احمر پس از پذیرش و گذراندن دوره های آموزشی ویژه، اظهار داشت : این جوانان پس از دریافت آموزش های لازم می توانند وارد تیم های امدادگری شوند و برای خدمت به هموطنان و شهروندان در پایگاه ها حضور یابند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیران و مردم در تامین نیازهای حوزه امداد و نجات استان، بیان داشت: خیران می توانند کمک های مختلفی برای این حوزه از خرید تجهیزات کوچک، اهدای آمبولانس، تا اهدای زمین مشارکت داشته باشند، ایجاد پایگاه شهید قاسمی با اهدای زمین از سوی پدر شهید در ایوانکی شهرستان گرمسار و اهدای هزینه 400 میلیارد ریالی برای خرید بالگرد در شیراز از جمله کمک های مردمی به هلال احمر بوده است.

انتهای پیام / ذ

آمادگی 50 دستگاه خودروی امدادی در معاونت امداد و نجات هلال احمر استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار