دادستان نظامی استان تهران از تعداد کم پرونده‌های شکایت از نیروهای مسلح و بسیجی در دادسرای نظامی خبر داد.

تعداد اندک پرونده‌های شکایت از نیروهای مسلح/ بسیج نیروی پایدار نگهدارنده نظام استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترکی دادستان نظامی استان تهران در همایش بسیج اقتدار و قانونمداری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و درخت پر ثمر اتقلاب اسلامی است و به گفته مقام معظم رهبری بسیجی باید دارای بصیرت، مجاهدت، دشمن شناسی و فهم به ترفندهای دشمن باشد.

وی افزود: در دادسرای نظامی تعداد شکایات از نیروهای بسیج کم است که نشان از بصیرت نیروهای بسیجی می‌دهد.

دادستان نظامی استان تهران گفت: اغلب شکایاتی که از بسیج به دادسرای نظامی ارسال می‌شود بیشتر در رابطه با نوع برخورد با مردم است که بیشتر ناشی از عدم آموزش و شناخت کافی بسیجیان از قوانین است، اما این موضوع ناشی از قانون شکنی آن‌ها نیست.

وی تصریح کرد:ضعف آموزش در پرونده‌های تشکیل شده در دادسرای نظامی برای نیروهای بسیجی مشهود است.

ترکی گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری ضرورت دشمن شناسی است، اگر در گذشته دشمن به صورت پنهانی دشمنی می‌کرد، امروز آن را هم کنار گذاشته است و بی شرمانه اعلام می‌کند که از اغتشاشگران حمایت می‌کند و مداخله در مسائل کشور ما را رسما و بی شرمانه اعلام می کند، حال ما باید تهدیدات جدید را رصد کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج نیروی پایدار نگهدارنده نظام است، بیان کرد: دشمن در ایجاد و تقویت داعش و ایجاد ناآرامی در داخل کشور شکست خورد و پرونده اغتشاشات بسته شد، اما باید ببینیم دشمن بعد از این به دنبال چه چیزی است و آن‌ها را رصد کنیم و هوشیار باشیم.

تر کی گفت: در اغتشاشات اخیر در کشور هدف دشمن ایجاد تنش، کشته سازی و ریختن بنزین بر روی شعله کوچک ناآرامی‌ها بود.

وی ادامه داد: آستانه تحمل مردم به دلیل فشارهای اقتصادی، فساد و سیاه نمایی پایین آمده و تبعا ما در انجام ماموریت‌های خود که طرف مقابل ما مردم هستند، باید تدیبر لازم را داشته باشیم.

دادستان نظامی استان تهران گفت: از نظر وقوع جرائم بعد از سرقت های خرد، نزاع در بسیاری از شهرستان های ما بالاترین فراوانی را دارد که این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد و جایی که با مردم در ارتباط مستقیم هستیم، باید با مدارا رفتار کنیم زیرا بسیج در بین مردم محبوب است و باید این محبوبیت حفظ شود.

ترکی گفت:موضوع مهم دیگر برخورد قاطق با فساد به ویژه فساد اقتصادی و تبعیض است و برخی در خصوص عملکرد دولت در برخورد با فساد شائبه دارند و باید کاری کنیم این شائبه برطرف شود.

دادستان نظامی استان تهران افزود: موضوع دیگر بحث نفوذ است که بر اساس تاکید رهبری باید به آن توجه داشت. در هر دستگاهی امکان نفوذ وجود دارد، در بسیج هم این احتمال وجود دارد، پس باید به مبحث جذب در بسیج هم توجه شود؛ البته ما مخالف جذب حداکثری نیستیم اما شما این موضوع را هم مورد توجه قرار دهید.

وی گفت: درست است که شما در خصوص آموزش های لازم تمام تلاش تان را هم می‌کنید، اما به مسائل اعتقادی فرد هم توجه کنید. دیدیم یک فرد دارای تملک مالی آمده و در بسیج عضو شده، خیلی هم به آن پایگاه کمک کرده است، اما بعد از مدتی همه اختیارات آن مجموعه را هم بر عهده گرفته و به نوعی نفوذ کرده است، به همین دلیل باید در جذب نیروها دقت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار