فعالیت ۳۰۰ مرکز مردم نهاد در حوزه برنامه‌های بهزیستی بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ۳۰۰ مرکز مردم نهاد در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۳۰۰ مرکز مردم نهاد در حوزه برنامه‌های بهزیستی بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، علی پولادی‌ریشهری مدیرکل بهزیستی استان بوشهر صبح امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی خانه امن و نقش آن در رسیدگی به مشکلات زنان آسیب دیده اظهار داشت: این مکان‌ها در حوزه رسیدگی به زنان و فرزندان آنان که دچار آسیب هستند خدمات ویژه‌ای در عرصه پزشکی، روانشناسی و امور فرهنگی، اجتماعی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی افزود: این نهاد برای مردم ناشناخته است که لازم است زمینه فعالیت آشنایی آحاد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی بیشترشود چرا که این اورژانس در بررسی و حل مشکلات خانوادگی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به نقش مهم سازمان بهزیستی در درمان و رفع مشکلات خانوادگی پرداخت و با تاکید بر پیشگیری از مشکلات و ارتقاء توانمندی آسیب دیده‌ها افزود: فعالیت سازمان بهزیستی بیشتر توجه به پیشگیری و درمان مشکلات خانوادگی متمرکز است که اجرای برنامه‌ها در این زمینه نیاز به امکانات، ملزومات و اعتبارات است که بودجه بهزیستی کفاف اجرای این برنامه‌ها را نمی‌دهد.

ریشهری با تاکید بر ظرفیت سنجی و استعدادیابی در توانمندسازی خانواده‌های آسیب دیده گفت: هر چند طرح‌های قابل توجهی در استان بوشهر اجرا شده، ولی برای رسیدن به برنامه‌های مورد توجه، خیلی فاصله است.

وی، بهترین سن برای آموزش و توانمندسازی مهارت زندگی را از دوران کودکی و نونهالی دانست و تصریح کرد: با توجه به نقش فرزندان و کودکان در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی لازم است این آموزش‌ها از دوران کودکی به جامعه هدف ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵۰ سازمان مردم نهاد در استان بوشهر در حوزه برنامه‌های بهزیستی گفت: برای اجرای برنامه‌های بهزیستی با احتساب مهدکودک‌ها و موسسات خیریه در مجموع ۳۰۰ مرکز مردم نهاد در حوزه برنامه‌های بهزیستی استان بوشهر به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

پولادی‌ریشهری از تدوین برنامه آموزش مهارت در عرصه روانی اجتماعی، مدیریتی و مراقبتی مادران خبرداد و تاکید کرد: در این طرح مشکلات کودکان و مادران از نظر عاطفی و رفتاری بررسی می‌شود که در صورت تصویب از بروز مشکلات اجتماعی برای کودکان و مادران جلوگیری می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از طلاق‌های رخ داده در استان بوشهر در ۵ سال نحست زندگی است خاطر نشان کرد: ۱۴ درصد از وقوع طلاق‌ها در این استان در سال نخست زندگی ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تاکید بر مقابله با کودک آزاری گفت: برای آگاهی کودکان و نونهالان از کودک آزاری و مقابله با این آسیب، باید آموزش‌های لازم به کودکان در پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک ارائه شود.

انتهای پیام/ف

۳۰۰ مرکز مردم نهاد در حوزه برنامه‌های بهزیستی بوشهر فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.