تخصیص اعتبار برای طرح های آبخیزداری درخراسان شمالی

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گفت : از ابتدای امسال 14 میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری در خراسان شمالی تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی تخصیص این اعتبارات را از محل اعتبارات استانی و ملی عنوان کرد و گفت : امسال در مجموع 95 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان مصوب شده که از این میزان 57 میلیارد ریال اعتبارات استانی و 38 میلیارد ریال اعتبارات ملی است.

وی افزود : از مجموع کل اعتبارات تخصیص داده شده 5 میلیارد ریال اعتبار ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی بوده است که این اعتبارات برای احداث طرح های آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای گابیونی و ایجاد بندهای سنگ و ملات برای جلوگیری از ایجاد سیلاب و تغذیه آب سفره های زیرزمینی است.

فرامرز با اشاره به این که عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب و فرسایش ، تغذیه منابع آب زیرزمینی ، بهبود و حفظ پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها انجام می شود ،گفت : هم اکنون 23 درصد از کل مساحت استان مطالعات آبخیزداری و از این میزان فقط 8 درصد عملیات آبخیزداری انجام شده است.

گفتنی است : گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع ، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است .

انتهای پیام/آ

اجرای طرح های آبخیزداری در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.