مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ؛

تداخل آبهای شور دشت مسیله با سفره های زیرزمینی آب شیرین قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شاهد حرکت آب‌های فراشور از دشت مسیله به سمت سفره های زیرزمینی آب شیرین هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد:

حرکت آب‌های فراشور از دشت مسیله به سمت سفره های زیرزمینی آب شیرین را شاهد هستیم، دلیل این مساله این است که تعداد چاه‌های غیرمجاز در آن منطقه زیاد شده است و به نظر ما کشاورزی در آن محدوده کارایی لازم را ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: سطح زمین‌های کشاورزی زیرکشت در استان به شدت کاهش پیدا کرده، علت این مساله مشکلات زیست محیطی است، عدم رعایت مسائل زیست محیطی بر روی معیشت کشاورزان استان قم تاثیر گذاشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: یک سری صنایع مثل سنگبری‌ها در جاده قم - اراک مشکلاتی را به لحاظ آلودگی هوا به وجود آوردند، به صورت کلی صنایع کانی غیرفلزی، سیستم حمل و نقل و فرسودگی فناوری در بخش صنعت موجب شده است که از لحاظ آلودگی وضعیت نگران کننده ای را در شهر قم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که واحدهای صنعتی درون شهر قم را با همکاری دستگاه‌های اجرایی به شهرک‌های تخصصی در خارج از شهر انتقال بدهیم، گرچه که تاکنون چندین شهرک صنعتی تخصصی در استان قم به وجود آمده است، اما این استان ظرفیت‌های بیشتری برای ایجاد چنین شهرک‌هایی را دارد.

وی گفت:ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی هم وضعیت بازار کسب و کار را بهبود می‌بخشد و هم به محیط زیست کمک می‌کند.

همتی ساماندهی کارگاه‌های صنعتی در داخل شهر قم را ضروری دانست و تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای شهر قم مربوط به فعالیت این کارگاه‌ها و حرکت خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد:طی روزهای اخیر به دلیل ناپایداری هوا شاخص کیفیت هوای شهر قم نسبت به روزهای قبل بهتر شده است.

انتهای پیام/ت

کارگاه های صنعتی داخل شهر قم ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار