سهل‌انگاری در برخورد با متخلفین؛ مهمترین علت افزایش تخلفات ساختمانی در یزد

معاون مسکن راه و شهرسازی استان یزد مهمترین علت بروز تخلفات ساختمانی را سهل‌انگاری در برخورد با متخلفین دانست.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ داود دانشگر معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد شهرداری‌ها را مسئول برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز شهری معرفی کرد و گفت: متاسفانه میزان تخلفات ساختمانی در استان یزد بالاست و به همین دلیل باید جدیت بیشتری برای مقابله با این پدیده وجود داشته باشد.

داود دانشگر افزود: در روستا‌ها نیز تخلفات ساختمانی وجود دارد که متولی برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها بر عهده دهیاری‌ها است.

دانشگر مهمترین علت بروز تخلفات ساختمانی را سهل‌انگاری در برخورد با متخلفین دانست و تصریح کرد: البته ارائه خدمات زیر بنائی به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، عدم تناسب احکام صادره پس از تخلف، انگیزه‌های مالی و سودجوئی، انجام ساخت‌وساز توسط افراد غیر ذیصلاح، ضعف در نظارت بر ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و عدم امکان صدور پروانه برای برخی از زمین ها، نیز از دیگر عوامل بروز تخلفات ساختمانی به حساب می‌آیند.

وی درخصوص اینکه وظیفه تامین ایمنی کارگاه‌های ساختمانی بر عهده سازندگان و پیمانکاران است خاطر نشان کرد: براساس مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان کارفرما و سازنده ساختمان مکلف است نسبت به تأمین ایمنی، بهداشت‌کار و حفاظت محیط‌زیست اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ ا

متولی برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها بر عهده دهیاری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار