برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی

رئیس جشنواره شعر سپید عربی گفت: امیدواریم در این فضای پرتلاطم دنیای امروز شعر بتواند پیام‌آور صلح‌دوستی بین جوامع باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛همایون قنواتی رئیس جشنواره شعر سپید عربی امروز در حاشیه اولین مراسم شعرخوانی هفتمین جشنواره شعر سپید عربی برگزار شدگفت: این جشنواره فضایی پر از شعر و ادبیات ایجاد کرده و تأثیر متقابلی به لحاظ فرهنگی بین مردم ما و مردم دیگر کشورهای منطقه به وجود می‌آورد.

قنواتی  افزود: این قرابت فرهنگی محصول تلاش سالیان درازی است که در جای‌جای ادبیات ما برای ایجاد صلح و دوستی صورت گرفته است و در شعر و ادبیات عربی خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از زندگی شاعران عربی برای کسب علم، دانش و معرفت در سرزمین‌های عراق، مصر، اردن و دیگر کشورها سپری‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند بابیان اینکه زبان عربی عامل جدایی ادبی بین ادبیات ما و ادبیات عربی نیست افزود: اختلافات زبانی، قومی و فیزیکی انسان‌ها نمی‌تواند مانعی برای نزدیکی فرهنگی باشد.

قنواتی شعر را زبان مشترکی بین قومیت‌های مختلف دانست و گفت: حضور این شاعران در منطقه آزاد اروند نشان‌دهنده یکپارچگی فرهنگی و ادبی بین ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند بابیان اینکه امیدواریم قرابت نخبگان فرهنگ و ادب سبب شود که دوستی و صلح گسترش بیشتری پیدا کند، افزود: برگزاری این جشنواره قدم بزرگی در فرهنگ شعر محسوب می‌شود.

وی گفت: این جشنواره سبب می‌شود تا تأثیر شعر علی‌الخصوص شعر سپید بر فرهنگ‌ها بیشتر شود و این بخش از ادبیات نمود بیشتری در جوامع پیدا کند. امیدواریم در این فضای پرتلاطم دنیای امروز شعر بتواند پیام‌آور صلح‌دوستی بین جوامع باشد.

انتهای پیام/د

جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی در آبادان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.