مادریدی‌ها به دنبال فرار از بحران/ عبور روباه‌ها از شکارگاه چلسی

دیدارهای لیگ‌های برتر فوتبال انگلیس، بوندسلیگا آلمان و لالیگا اسپانیا امروز «شنبه» پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از وقفه ای چند روزه به دلیل  تعطیلات زمستانی قرار است از امروز «شنبه» بار دیگر استارت رقابت های بوندسلیگا ، لیگ جزیره انگلیس و لالیگا با انجام چند دیدار زده شود.

برنامه هفته 23 لیگ جزیره:

واتفورد - ساوتهمپتون 18:30

کریستال پالاس - برنلی 18:30

چلسی - لسترسیتی 18:30

هادرسفیلد - وستهام 18:30

نیوکسل - سوانسی 18:30

وست برومویچ - برایتون 18:30

تاتنهام - اورتون 21:00

در مهم ترین بازی روز نخست رقابت های لیگ جزیره تیم های چلسی و لسترسیتی از ساعت 18:30 در استمفوردبریج لندن برابر هم صف آرایی می کنند. شاگردان کونته در هفته های اخیر شرایط خوبی داشته و توانسته اند نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کنند. بازنشسته ها در حال حاضر با کسب 46 امتیاز و یک امتیاز کمتر از شیاطین سرخ تهدید جدی برای شاگردان آقای خاص در یونایتد برای رده دوم لیگ هستند و به طور حتم رقابت سختی با مورینیو و شاگردانش برای کسب مقام نایب قهرمانی  تا پایان لیگ جزیره خواهند داشت.
چلسی در 9 بازی اخیر خود، 4 تساوی ، 4 پیروزی کسب کرده و تنها یک شکست را در کارنامه به ثبت رسانده است. کونته که فصل گذشته با چلسی قهرمان لیگ جزیره شده بود، در این فصل عملکرد بازیکنانش زیاد چنگی به دل نزده و با توجه به اینکه اختلاف امتیازی شان با سیتزن ها 16 امتیاز است زیاد امیدی برای تکرار عنوان قهرمانی ندارند. در ضمن شاگردان مرد چشم تیله ای ایتالیایی هنوز در سال جدید رنگ برد را ندیده اند و امیدوارند بالاخره طلسم تساوی هایشان دربازی امروز شکسته شود.حضور روس بارکلی بازیکن جدید چلسی  در دیدار امروز مشخص نیست.

لسترسیتی با 30 امتیاز در جایگاه هشتم قراردارد. روباه ها هیچ شانسی برای کسب موفقیت در لیگ ندارند و هدفشان تنها کسب سهمیه لیگ اروپا برای فصل آینده است که برای این هدف باید پیروز از استمفوردبریج خارج شوند.لستری ها روند ثابتی از ابتدای فصل نداشته اند و در  9 بازی اخیر، 3 پیروزی، 3 شکست و 3 تساوی به دست آورده اند که این آمار نشان می دهد روند سینوسی در پیش گرفته اند و برای پیروزی در استمفوردبریج کار دشواری را مقابل چلسی آماده این روزها پیش روی خود دارند. البته روباه ها در باکسینگ دی چندان موفق نبودند و امتیازات زیادی را از دست دادند. دنی سیمپسون و وس مورگان در این بازی حضور ندارند.حضور کریستین فوکس ، روبرت هوت ، ویسنته ایبورا ، جیمی واردی و آدرین سیلوا هنوز در هاله ای از ابهام قراردارد.

در 6 تقابل اخیر 2 تیم،کفه ترازو به نفع آبی های لندنی سنگینی می کند به طوری که چهارپیروزی بدست آورده اند و تنها یک دیدار را با باخت پشت سر گذاشته اند، یک دیدار هم با نتیجه تساوی پایان یافته است.

ترکیب احتمالی:

چلسی:کورتوآ،کریستنسن، آزپیلیکوئتا، کیهیل، آلونسو، فابرگاس، کانته، باکایوکو، موزس، هازارد و موراتا

لسترسیتی: اشمایکل، آماراتی، مگوایر، فوکس، دراگوویچ، آلبرایتون، اندیدی، ایبورا، محرز، اوکازاکی و واردی.

 بیشتربدانیم:

*چلسی در 7 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

*چلسی در 12 بازی از 14 بازی قبلی خود مقابل لسترسیتی حداقل 2 گل زده است.

*چلسی در 6 بازی از 7 بازی قبلی خانگی خود مقابل لسترسیتی پیروز شده است.

*چلسی در 5 بازی از 6 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*چلسی در 3 بازی قبلی خود در لیگ برتر حداقل 2 گل زده است. 

هفته نوزدهم لالیگا:

خیرونا - لاس پالماس 15:30

رئال‌مادرید - ویارئال 18:45

ایبار - اتلتیکومادرید 21:00

دیپورتیوو لاکرونیا - والنسیا 23:15

رئال مادرید هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ را با امید به کاهش اختلاف امتیاز با بارسا و صعود در جدول لالیگا آغاز خواهد کرد. سپیدپوشان در 18 بازی خود، 32 امتیاز کسب کرده اند و عملکرد چندان جالب توجی تا به اینجا فصل نداشته اند در رتبه بسیار عجیب چهارم جا خوش کرده اند و برای رهایی از این وضعیت  نیاز به پیروزی در این دیدار دارند. شاگردان زیدان در 4 بازی این فصل دچار لغزش شده اند و تنها موفق به کسب یک برد آن هم مقابل تیم نه چندان قوی نومانسیا در جام حذفی شده اند که مطمئنا برای تیمی مثل رئال قابل قبول نیست چرا که انتظارات از تیمی که سال گذشته توانست به پنج جام معتبر در رقابت های مختلف دست یابد بسیار بالاتر از این حرفا است. حالا مادریدی ها باید در دیداری سخت و فینال گونه در سانتیاگو برنابئو به مصاف ویارئال سختکوش بروند، دیداری که به طور حتم از اهمیت زیادی برای زیدان و شاگردانش برخوردار خواهد بود همچنین با توجه به اختلاف ایجاد شده پنج امتیازی با تیم والنسیا حتی اگر کهکشانی ها به پیروزی هم دست یابند والنسیا هم ببازد باز نمی توانند از جایگاه چهارم جدا شوند.
در ضمن عملکرد ضعیف و دور از انتظار رونالدو در این فصل باعث شده تا قوهای مادریدی سطح توقعات را برآورده نکنند و به نوعی زیزو به کلی از رونالدو ناامید شود و تنها چشمان او به ساق های بازیکنانی مانند ایسکو و بیل باشد که فرشته نجات مادریدی ها شوند و آنها را به روند خوبشان بازگردانند.در صورتی که مادریدی ها به پیروزی نرسند احتمال دارد جایگاه زیزو در این تیم به خطر بیافتد.کریم مصطفی بنزما ، لوکا زیدان و راموس از غایبان سرشناس رئال در این دیدار هستند.

در آن سو ویارئال با کسب 28 امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته است. آنها نیز در 6 بازی اخیرشان 3 شکست، 2 پیروزی و یک تساوی کسب کرده اند و در فرم خوبی قرار ندارند. همچنین در 6 دیدار اخیر زیردریایی ها به 3 پیروزی، 2 شکست و یک تساوی رسیده اند. با این حال تقابل با رئال همواره انگیزه ای مضاعف برای بازیکنان ویارئال است و این موضوع می‌تواند کهکشانی ها را دچار دردسر کند.
خاویر کاویخا
امیدوار است تا با شکست دادن مادریدی ها و نتیجه نگرفتن سویا با یک تیر 2 نشان بزند هم به جایگاه پنجم برسند و هم به یک امتیازی رئال در رتبه چهارم برسند تا با انگیزه بیشتری در نیم فصل دوم لالیگا برای کسب سهمیه اروپایی تلاش کنند.آندرس فرناندز،روبن سمدو، برونو سوریانو و ویکتور روئیز در این بازی نمی توانند زیردریایی ها را همراهی کنند.حضور  نیکولا سانسونه و روبرتو سوریانو هم هنوز مشخص نیست.

در 6تقابل اخیر 2تیم، 3برد برای رئال و یک برد هم ویارئال بدست آمده و 2دیدار هم با تساوی خاتمه یافته است.

بیشتربدانیم:

رئال مادرید در 16 بازی قبلی خانگی خود مقابل ویارئال شکست نخورده است.

ترکیب احتمالی:

رئال مادرید:ناواس،کارواخال، واران، فرناندز، مارسلو، مودریچ،کاسمیرو،کروس، بیل، رونالدو و ایسکو

ویارئال:آسنخو،گونزالس،گاسپر، بونرا،کاستا، هرناندز، تریگوس، فورنالس، رابا،کاستیخو و باکا.

شاگردان سیمئونه رده دومی باید در استادیوم مونیسیپال به مصاف ایبار رده هفتمی بروند.شاگردان ال چولو در حال حاضر با کسب 39 امتیاز پس از بارسلونا در رده دوم قراردارند و حاصل کار شاگردان ال چولو در 6بازی اخیر 5پیروزی و یک شکست بوده است و نشان از آمادگی بالای تشک سازان برای این دیدار مهم دارد. شاگردان ال چولو امیدوارند با شکست ایبار سختکوش لااقل برای 24 ساعت اختلاف امتیازی شان را با بارسا صدرنشین از 9 به 6کاهش دهند دست به دعا شوند تا شاگردان والورده در انوئتا شکست بخورند تا همچنان امیدی برای قهرمانی در لالیگا داشته باشند.از طرفی پیروزی پر گل در برابر لیدا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا باعث شده تا تشک سازان با انگیزه بیشتری پای به مونیسیپال بگذارند.گابی،دیه گو کاستا،استفاون ساویچ در این دیدار حضور ندارند و فیلیپه لوئیس هم هنوز وضعیتش برای حضور در بازی امشب مشخص نیست.

در آن سو، ایبار نیز با 27 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است. در 6 دیدار اخیر ایبار صاحب چهارپیروزی،یک تساوی و یک شکست شده و در فرم مناسب و آیده آلی قراردارند.با وجودی که بودجه مالی ایبار محدود است و کمتر کسی باور می کرد تا ایبار بتواند با پیشی گرفتن از تیم های قدیمی وریشه دار فوتبال اسپانیا در رتبه هفتم جا خوش کند اما شاگردان مندلیبار بر خلاف اظهارات نظر کارشناسان تمام معادلات لیگ را تا به حال بر هم زده اند و امیدوارند با ادامه همین روند درخشان در پایان یکی از تیم های راه یافته به فصل آینده لیگ اروپا باشند. آنها فردا در دیداری دشوار به مصاف اتلتیکو مادرید می‌روند که به هیچ عنوان خاطره خوبی از رویارویی با این تیم ندارند زیرا آنها مدت‌هاست در مادرید و خانه نتوانسته اند پیروز شوند و امیدوارند بالاخره امروز یک شگفتی بزرگ بیافریند برای اولین بار در طول تاریخ شان تشک سازان را ببرند امیدوار باشند تا تیم هایی چون ویارئال و سویا شکست بخورند تا با جهشی چشمگیر از رده هفتم به پنجم بروند.مندلیبار در این بازی حساس نمی تواند در ترکیب تیمش از وجود بازیکنانی چون یوئل رودریگز،فران ریکو،پدرو لئون و آنایت آربیا بهره ببرد.

در 6 تقابل اخیر 2 تیم،5 پیروزی برای مادریدی ها بدست آمده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است، به نوعی آمار و ارقام از پیروزی احتمالی شاگردان ال چولو خبر می دهند.باید دید آیا مندلیبار می تواند سنت شکنی کند تیمش را برای اولین بار به پیروزی برساند یا خیر.

ترکیب احتمالی:

ایبار:مارکو دیمیتروویچ، اولیویرا،کاپا، رامیس، آنخل، اینوی،گارسیا، خوردان، آلخو، دیاس و انریک

اتلتیکومادرید:اوبلاک، ورسایکو، خیمنز،گودین، لوئیس، کوکه، پارتنی، نیگز،کوریا،گریزمان و گامیرو

بیشتربدانیم:

*اتلتیکو مادرید در 9 بازی از 10 بازی قبلی خود مقابل ایبار پیروز شده است.

*اتلتیکو مادرید در 21 بازی از 22 بازی قبلی خود در لالیگا شکست نخورده است.

*اتلتیکو مادرید در 6 بازی از 8 بازی قبلی خود در لالیگا موفق به کلین شیت شده است.

*ایبار در 4 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا پیروز شده است.

*ایبار در 5 بازی قبلی خانگی خود در لالیگا حداقل 2 گل زده است.

*اتلتیکو مادرید در 5 بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل ایبار حداقل 2 گل زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار