روسیا الیوم: افزایش فشار‌ها بر شورای مرکزی فلسطین برای اتخاذ تدابیر قاطعانه‌تر

فلسطینی‌ها از شورای مرکزی فلسطین می‌خواهند تصمیمات قاطعانه تری که با تحولات میدانی همخوانی داشته باشد اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه روسیا الیوم گزارش داد: فلسطینی‌ها از شورای مرکزی فلسطین می‌خواهند تصمیمات قاطعانه تری که با تحولات میدانی همخوانی داشته باشد اتخاذ کند.

شماری از فلسطینی‌ها در درگیری‌ها با نظامیان اسرائیلی در مناطق مختلفی از کرانه باختری مجروح و تعدادی نیز بازداشت شدند.

این تحولات در تظاهراتی اتفاق افتاد که برای سومین هفته متوالی در اعتراض به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل در حال برگزاری است.

خبرنگار این شبکه در رام الله گفت: در سومین جمعه پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فلسطینی‌ها در چند نقطه تماس، با نیرو‌های ارتش اسرائیل درگیر شدند و این درگیری‌ها در الخلیل و بیت لحم و رام الله و نابلس که پس از کشته شدن یک شهرک نشین در غرب این شهر بر اثر تیراندازی، سومین روز محاصره خود را طی می‌کند از سر گرفته شد.

در ادامه گزارش؛ مصطفی البرغوثی دبیر کل ابتکار ملی فلسطین گفت: «ارتش اشغالگر همه تظاهرات مردمی را سرکوب می‌کند، اما این مقاومت مردمی ادامه می‌یابد و ما امروز جمعه آمده ایم تا بر تدوام مقاومت مردمی و مبارزه خود علیه اشغالگران، تصمیم ترامپ و هر گونه تعدی به مردم فلسطین تأکید کنیم».

خبرنگار افزود: ارتش اسرائیل درجه حالت آماده باش را در کرانه باختری افزایش داده است و تجهیزات نظامی را در نزدیکی گذرگاه‌ها و به ویژه در مناطقی مانند روستا‌های نابلس و قلقیلیا که شاهد درگیری‌های مستقیم بین فلسطینی‌ها و شهرک نشینان بوده تقویت کرده است.

در ادامه گزارش؛ عمر عساف از انجمن شخصیت‌های مستقل گفت: «اسرائیل همیشه فلسطینی‌ها را سرکوب می‌کند و تلاش می‌کند با استفاده از نیروی شدید نظامی شهروندان را از تدوام مبارزه منع کند، اما آنان با وجود تمام سرکوب‌ها به مبارزه خود ادامه می‌دهند».

خبرنگار گفت: این تحولات در حالی است که فلسطینی‌ها منتظر تصمیم‌های سیاسی هستند که قرار است طی چند روز آینده در نشست شورای مرکزی فلسطین اتخاذ شود، این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی در این نشست حضور نخواهد داشت و خبر‌هایی نیز از عدم مشارکت حماس منتشر شده است.

تا کنون یک برنامه سیاسی واضح برای مقابله با تصمیم ترامپ وجود نداشته است، از این رو، فشار‌های مردمی بر شورای مرکزی فلسطین برای اتخاذ تصمیم‌های قاطع که با تحولات میدانی همخوانی داشته باشد افزایش یافته است، از جمله توقف پایبندی به توافقنامه موجود با اسرائیل (توافقنامه اسلو) و بازپس گیری به رسمیت شناختن آن.

انتهای پیام/

فشار فلسطینی‌ها به شورای مرکزی برای تصمیمات قاطع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار