مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان مطرح کرد

سیستم‌ آزمون آنلاین در لرستان اجرا می‌شود

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: آزمون‌های کاغذی هزینه‌آور بوده و از درجه اطمینان بسیار پایینی برخوردار است، به همین دلیل، در آینده سیستم آزمون‌های الکترونیکی آنلاین در این استان اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رحمان قلاوند، با اشاره به برگزاری ۸ میلیون نفر ساعت برنامه آموزشی، اظهار کرد: در استان لرستان حدود ۳۵ هزار نفر در بخش‌های دولتی و غیردولتی در دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای شرکت می‌کنند.

وی افزود: اگر حتی ۵ هزار از آموزش‌دیدگان از حضور در آزمون‌ها امتناع کنند برای ۳۰ هزار نفر باید ظرفیت تدارک دیده شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با بیان اینکه آزمون‌های سنتی و کاغذی وقت‌گیر بوده و موجب اتلاف زمان می‌شود، بیان داشت: آزمون‌های کاغذی هزینه‌آور بوده و از درجه اطمینان بسیار پایینی برخوردار است، همین‌طور تصحیح و اعلام نتایج آزمون‌های کاغذی به کندی صورت گرفته و حداقل دارای خطای انسانی است.

قلاوند تصریح کرد: آزمون‌های الکترونیکی آنلاین از سرعت عمل، دقت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و توزیع سؤالات متنوع و متفاوت با بارم حساب شده، امنیت آزمون را بالا برده و نیاز به بسته‌بندی و توزیع سوالات از مرکز استان به سایر نقاط نیست.

 

وی با ابراز اینکه از سال ۱۳۹۵ برای تعداد قابل توجهی از آزمون‌ها در حال ایجاد و توسعه زیرساخت آزمون‌های الکترونیکی در لرستان هستیم، افزود: برای اولین‌بار در شهرستان خرم‌آباد سایت آزمون الکترونیکی را با حدود ۵۰ ایستگاه آزمونی طراحی و ایجاد کردیم که در زمان کوتاهی از آن بهره‌برداری شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: در شهرستان‌های خرم‌آباد با ۶۰ دستگاه، بروجرد با ۱۱ دستگاه و پلدختر با ۱۰ دستگاه آزمون‌های الکترونیکی آنلاین در حال اجرا و در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، نورآباد و دورود نیز سیستم‌های آزمون آنلاین در حال استقرار بوده که به‌زودی مورد بهره‌برداری می‌گیرد.

قلاوند بیان داشت: عمده تجهیزات مورد استفاده در سیستم آزمون الکترونیکی، رایانه، سرور، مودم‌های پر سرعت، سویچ، هاب و سایر تجهیزات امنیت شبکه است که در عین کمبود شدید منابع اعتباری و مالی تهیه شده تا اعتبار و روایی آزمون‌های استان را بهبود و ارتقا دهیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت بیشتر از آموزش‌های مهارتی، یادآور شد: این نوع از آموزش‌ها به‌شدت مورد نیاز کشور و استان بوده و هر چه برای آن سرمایه‌گذاری و هزینه شود نتیجه مفید آن عاید همه اقشار جامعه خواهد شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان اظهار داشت: امروزه که اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از شرایط بد اقتصادی و اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است، نیاز بوده که آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌محور بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت واقع شوند.

انتهای پیام/د

لزوم حمایت از آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌محور در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.