برای داشتن شکمی صاف و تخت هرگز لب به این مواد غذایی نزنید

اگر چند کیلوگرم اضافه وزن در اطراف شکم دارید، یکی از راحت‌ترین راه‌های خلاص شدن از آن، توجه به نوع غذاهایی است که می‌خورید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر می‌خواهید شکمی تخت و صاف داشته باشید، باید از مصرف غذاهایی که ممکن است موجب حفظ آب در بدن و نفخ شوند پرهیز کنید، البته همراه با ورزش و خوردن غذاهای سالم. در این مطلب برایتان می‌گوییم برای صاف کردن شکم، از چه غذاهایی باید اجتناب کنید.


بیشتربخوانید: رژیم لاغری "5 رنگ" برای آب کردن چربی های اضافه


1. لبنیات
هر چند لبنیات منبع خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها به آن نیاز دارید اما لبنیات پرچرب، پرکالری نیز هستند و ممکن است حاوی چربی‌های بدی هم باشند که سطح کلسترول را بالا می‌برند. بهتر است مصرف لبنیات را به حداقل برسانید و همیشه نوع کم چرب آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدنتان را از سبزیجات برگ‌دار تیره تأمین کنید.

2. کربوهیدرات‌های تصفیه شده
کربوهیدرات‌های تصفیه شده که در مواد غذایی چون برنج سفید و آرد سفید وجود دارند، قند خون را بالا می‌برند که می‌تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم شده و زودتر هم گرسنه‌تان کنند. اما غلات سبوس‌دار می‌توانند انرژی یکنواختی در بدن تولید کرده و بیشتر سیر نگه‌تان دارند، ضمناً فیبر و مواد مغذی بیشتری هم دارند.

3. غذاهای سرخ کردنی

نکته‌ی دیگری که برای داشتن شکمی تخت باید رعایت کنید، اجتناب از مصرف غذاهای سرخ شده است چون هضم این غذاها زمان بیشتری بُرده و می‌توانند نفخ تولید کند. برای کاهش وزن باید فقط از چربی‌های تک غیراشباع مصرف کنید که در موادی چون آووکادو یا روغن زیتون وجود دارد. از مصرف فست فودها پرهیز کنید زیرا این غذاها معمولاً با ارزان‌ترین و ناسالم‌ترین روغن‌ها تهیه می‌شوند.


4.آبنبات و نوشابه گازدار

نوشابه را با آب، و آبنبات را با میوه جایگزین کنید تا ببینید چقدر زود می‌توانید از وزن اضافی شکمتان خلاص شوید. آبنبات و نوشابه هیچ ارزش غذایی ندارند و صفر کالری هستند. نوشابه حتی می‌تواند باعث اضافه وزنتان شود زیرا اشتهایتان را برای خوراکی‌های شیرین بیشتر می‌کند.

5. شربت ذرت با فروکتوز بالا

شربت ذرت با فروکتوز بالا در غذاهای بسته بندی شده وجود دارد و برای کاهش وزن، درست مانند قند تصفیه شده مضر است، شاید هم بدتر. تحقیقات نشان داده شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌تواند توانایی بدن برای اعلام سیری را مختل کرده و باعث شود غذای بیشتری بخورید با وجود اینکه سیر شده‌اید. با کمی دقت در برچسب‌های غذایی خواهید دید که مواد غذایی زیادی حاوی این ترکیب هستند.

6. آبمیوه

وقتی کربوهیدرات زیاد مصرف می‌کنید بدن شما آن‌ها را به شکل چربی ذخیره می‌کند تا بعداً به عنوان انرژی از آن استفاده کند. اگر مصرف کربوهیدرات را محدود کنید، بدنتان شروع خواهد کرد به استفاده از چربی ذخیره شده در اطراف شکم و نهایتاً شکمتان صاف‌تر خواهد شد

وقتی سعی دارید شکمتان را صاف کنید باید در مورد انتخاب نوشیدنی‌ها حساس‌تر و دقیق‌تر باشید. یکی از نوشیدنی‌هایی که باید از مصرفش اجتناب کنید آبمیوه است زیرا کالری بسیار زیادی دارد. مشکل آبمیوه این است که چون سالم و طبیعی به نظر می‌رسد ممکن است فکر کنید محدودیتی در نوشیدن آن ندارید، اما واقعیت این است که نباید روزی بیشتر از یک لیوان از آن بنوشید و بهتر است آن را با آب سبزیجات سبز ترکیب کنید.

7. نمک

نکته‌ی دیگر این است که باید نمکدان را از سر سفره بردارید و از مصرف غذاهای فرآوری شده که حاوی نمک زیادی هستند خودداری کنید، زیرا نمک می‌تواند موجب احتباس آب در بدن شده و نفخ ایجاد کند. بیشتر غذاهایی که می‌خورید، نمک زیادی دارند و نباید نمک بیشتری به آن‌ها اضافه کنید.

8. آدامس

شاید متوجه نباشید اما جویدن آدامس می‌تواند شکمتان را بزرگ کند! ربطی به کالری ندارد، موضوع این است که جویدن آدامس می‌تواند موجب بلعیدن هوای زیادی شده و این هوا در معده جمع شود و نفخ تولید کند.

9. کربوهیدرات زیاد

وقتی کربوهیدرات زیاد مصرف می‌کنید بدن شما آن‌ها را به شکل چربی ذخیره می‌کند تا بعداً به عنوان انرژی از آن استفاده کند. اگر مصرف کربوهیدرات را محدود کنید، بدنتان شروع خواهد کرد به استفاده از چربی ذخیره شده در اطراف شکم و نهایتاً شکمتان صاف‌تر خواهد شد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

اگر شکم صاف می‌خواهید این‌ها را نخورید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار