مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز در کارگاه‌ها شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری افزود: طی بیش از ۳ هزار بازرسی انجام شده از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان بیش از ۹۷۰ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده است.

عشایری اضافه کرد: با توجه به لحاظ کثرت و تردد اتباع خارجی غیر مجاز و با استناد به مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار ضمن برخورد با کارفرمایان متخلف که اقدام به بکارگیری این افراد می‌کنند قاعدتاً با اتباع غیر مجاز نیز برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت:کارفرمایان باید قبل از به کارگیری این افراد از داشتن کارت آن‌ها اطمینان کسب کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در ادامه از مشاوران املاک خواست قبل از انعقاد قرار داد با اتباع خارجی، با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، از اقامت و صحت مدارک آن‌ها اطمینان یابند.

عشایری افزود: با توجه به قوانین حاکم همه مناطق استان باستثناء بخش مرکزی قزوین و کوهین برای تردد، اقامت و اشتغال اتباع خارجی ممنوع است لذا این مهم باید مورد توجه کارفرمایان، آژانس‌های املاک قرار گیرد.

انتهای پیام/

با اتباع غیر مجاز نیز برخورد قانونی می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.