معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از اشتغال بیش از 2 هزار و 220 نفر در استان خبر داد.

اشتغال زایی2 هزار و 225 نفر درهمدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام عابدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد دارای فرآیندی تعریف شده است، اظهار کرد: برای گرفتن خدمات هر کسی که به منظور ایجاد اشتغال به کمیته امداد وارد می‌شود توسط مشاورین شغلی این نهاد مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای افراد پس از بازبینی مشاورین مورد شناسایی قرار می‌گیرد، افزود: طبق تفاهم‌نامه با آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه ای در کمتر از سه ماه افراد پس از استعدادسنجی مورد آموزش رایگان برای ورود به حوزه خوداشتغالی قرار می‌گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان خاطرنشان کرد: مددجویان پس از آموزش‌ها وارد مسیر خوداشتغالی می‌شوند و در این خصوص ناظرین فنی کمیته امداد در تمام مدت اجرای طرح‌‌های دامداری، کشاورزی و... افراد را مورد سنجش قرار می‌دهند.

عابدی با بیان اینکه پس از نوشتن طرح توجیهی برای ایجاد اشتغال سرمایه درگردش و ثابت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: وام‌های در اختیار مددجو تماماً وام‌های قرض‌الحسنه است که توسط منابع داخلی صندوق امداد ولایت با کارمزد حداکثر چهار درصد با تسهیلات 20 میلیون تا 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد:ارائه وام خوداشتغالی از سوی کمیته امداد برای افراد زیرپوشش این نهاد تنها برای سرپرست خانواد نیست، بلکه به اعضای خانواده این مددجویان نیز این تسهیلات داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مدت بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 84 ماهه به مدت هفت سال و فرصت پرداخت وام از منابع بانکی نیز سه تا پنج سال در نظر گرفته شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در خصوص یکی از موفقیت‌های کمیته امداد در کارگروه اشتغال استان نیز بیان کرد: در 9 ماهه امسال از مجموع 13 هزار شغل ایجاد شده در همه دستگاه‌های اجرایی استان همدان 2 هزار و 225 شغل توسط کمیته امداد استان همدان با صرف هزینه 286 میلیارد تومان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

ایجاد 2 هزار شغل در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.