فرمانده پلیس راه؛

چهار کشته و ۴۵ زخمی حاصل تصادفات یک هفته رانندگی در جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر تصادفات هفته گذشته در جنوب این استان چهار نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ یدالله ستوده  فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرعت زیاد، توجه نکردن به جلو، انحراف و تجاوز به چپ و رعایت نکردن حق تقدم عمده علل بروز تصادف در این مدت بوده است.

ستوده افزود: ۳۳ درصد تصادفات این مدت واژگونی، ۱۶ درصد موتورسیکلت و ۵۱ درصد برخورد ۲ یا چند خودرو با هم بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین ۵۰ درصد تصادفات هفته گذشته در ۳۰ کیلومتر ابتدایی شهر‌ها رخ داده است.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ۵۸ درصد رانندگان مقصر در تصادفات سن بین ۱۸ تا ۳۵ سال، ۱۶ درصد بین ۳۶ تا ۴۵ سال و ۱۸ درصد از ۴۵ سال به بالا بوده اند نشان می‌دهد که با افزایش سن وقوع حوادث رانندگی هم کمتر شده است.

سرهنگ ستوده اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره ۱۹۷ و هرگونه خبر یا اتفاق را به شماره ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

انتهای پیام/ع

چهارکشته در تصادفات جاده ای استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار