مذاکرات دو کره برای اعزام ورزشکاران کره شمالی به المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ

کره شمالی خواستار مذاکره با کره جنوبی برای اعزام ورزشکاران این کشور به المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ شد.

مذاکرات دو کره درباره اعزام ورزشکاران کره شمالی به المپیک زمستانی پیونگ جانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر اتحاد دو کره در دولت کره جنوبی گفت: کره شمالی درخواست گفتگو در سطح کاری درباره اعزام ورزشکاران این کشور به المپیک زمستانی پیونگ چانگ برای روز چهارشنبه در دهکده پانمونجوم را داده است.

یک مقام این وزارتخانه روز دوشنبه اعلام کرد که ما هنوز درباره قبول درخواست کره شمالی مبنی بر برگزاری نشست در"خانه صلح" در سمت کره جنوبی منطقه غیرنظامی کره، تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

وزیر اتحاد دو کره در دولت کره جنوبی، این خبر را پس از ملاقات روز دوشنبه مقامات دو کشور درباره اعزام یک گروه هنری از کره شمالی به المپیک زمستانی در کره جنوبی که در ماه فوریه آغاز می‌شود، اعلام کرد.

پس از اینکه مقامات کره شمالی و جنوبی هفته گذشته اولین گفتگو رسمی خود را بعد از دو سال در میان تنش‌های شدید بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی برگزار کردند، مقامات دو کشور توافق کردند تا گفتگوها را با توجه به شرکت کره شمالی در بازیهای المپیک زمستانی ادامه دهند.

بنا به اعلام رسانه‌های دو کشور، کره شمالی همچنین قصد دارد یک هئیت بزرگ را علاوه بر ورزشکاران و گروه هنری خود، به بازیهای المپیک زمستانی اعزام کند. کره جنوبی نیز به دنبال تشکیل یک تیم هاکی روی یخ مشترک با ورزشکاران کره شمالی در این بازی‌ها است.

کره شمالی و جنوبی همچنین در 20 ژانویه مذاکراتی را به میزبانی کمیته بین‌المللی المپیک برگزار خواهند کرد. این مذاکرات جدای از گفتگوهای میان دو کره خواهد بود.

انتهای پیام

درخواست کره شمالی برای شرکت در المپیک زمستانی کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار