نوبخت:

دستیابی به رشد 8درصدی با اقتصاد نفتی امکان پذیر نیست/مدیریت جهادی همزاد با اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:اگر قرار است از اقتصاد مقاومتی به رشد8درصدی دست یابیم تنها باید به فکر مالیات باشیم چرا که با اقتصاد نفتی این امر میسر نیست.

دستیابی به رشد 8درصدی با اقتصاد نفتی امکان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با اشاره به اینکه هدف از این گردهمایی توجه به تحقیق،جمع آوری و اجرای مدیریت جهادی است،اظهار کرد: مدیریت جهادی همزاد مدیریت اقتصاد مقاومتی و علمی است.

وی افزود: با نگاهی به تحولات نظریه های مدیریت می توان گفت که بعد از انقلاب صنعتی ،بنگاه های بزرگ به این نتیجه رسیدند که با مدیریت علمی نی توان کار کرد.

به گفته نوبخت اگر قرار است از اقتصاد مقاومتی به رشد8درصدی دست یابیم تنها باید به فکر مالیات باشیم چرا که با اقتصاد نفتی این امر میسر نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه احساس تبعیض کارگر و کارفرما باید از بین رود،بیان کرد: براین اساس برای از بین بردن محرک های نامناسب باید به سوی مدیریت مشارکتی رویم.

نوبخت با اشاره به اینکه سهم مالیات در بودجه سال آینده 105هزار میلیارد تومان است،افزود: 23هزار میلیارد تومان میزان حقوق گمرکی به آن اضافه شده است ،ضمن آنکه 66هزار میلیارد تومان دیگر از نوع مالیات محقق می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد:مجموع درآمدها و مالیات واقعی کشور 194هزار میلیارد تومان می رسد که این رقم کافی نیست چرا که بیش از این مبلغ باید حقوق و دستمزد پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تامین هزینه ها اولویت اول ما نفت است،افزود: براین اساس پیش بینی شده تا در سال آینده 101میلیارد تومان از منابع نفتی عاید کشور شود و رقمی حدود46هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت باید درآمد کسب شود که با احتساب 4هزار میلیارد تومان سهم پروژه های نیمه تمام منابع مالی برای بودجه سال آینده حدود347هزار میلیارد تومان می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحقق رشد 8درصدی جز تعهداتی است که به مقام معظم رهبری دادیم،گفت: رهبر انقلاب این سیاست ها را بر حسب شرایط موجود ابلاغ کرده اند چرا که تا افق 1404باید بتوانیم در جایگاه نخست منطقه قرار بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در 30 سال اخیر کسانی که به ما تاختند نگاهشان به فرماندهان ماست،بیان کرد:امروز شرایط از عرصه نظامی به اقتصادی برگشته است و باید همانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت مدیریت اقتصادی و جهادی اظهار کرد: مدیریت جهادی تنها بدین معنا نیست که ففط به میزان ساعات مشخص کار کنیم بلکه باید از انواع دانش مدیریت و بهره وری استفاده کرد.

نوبخت ادامه داد:اکنون باید دید که امروز ما در چه موقعیتی هستیم و کشورهایی که در گذشته قدرت بزرگ از آنها حمایت می کردند در چه موقعیتی اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد:مدیریت جهادی ،مدیریت همزاد با اقتصاد مقاومتی استکه بدین منظور مردم نباید احساس کنند که با مدیرانشان فاصله دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار