نمونه گیری ژنتیک از خانواده‌های حادثه دیدگان نفتکش سانچی

مدیر کل پزشکی قانونی فارس از نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه استان فارسی نفتکش حادثه دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامزاده مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه دیگر نفتکش حادثه دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس انجام شد.

وی افزود: پس از یافتن اجساد ۳ تن از خدمه کشتی ایرانی جهت بررسی و احراز هویت اجساد باید از خانواده تمام ۳۲ خدمه کشتی نمونه ژنتیکی گرفته شود که پس از هماهنگی بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به سکونت تعدادی از خانواده‌های خدمه در استان فارس، از خانواده (بستگان درجه یک) کاپیتان و سه خدمه دیگر نفتکش در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس نمونه ژنتیکی گرفته شد.

غلامزاده ادامه داد: خانواده‌های سایر خدمه نیز پس از پیگیری و معرفی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.

گفتنی است از ۳۲ خدمه حاضر در نفتکش سانچی ۳۰ خدمه ایرانی و ۲ خدمه بنگلادشی بودند و از ۳۰ خدمه ایرانی نیز چهار نفر به نام‌های مجید قصابی عروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بودند.

شنبه ۱۶ دی نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرد و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با کشتی باری چینی در سواحل این کشور برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد.

انتهای پیام/ر

نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه نفتکش ایرانی

برچسب ها: پزشکی قانونی ، نفتکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.