آیا هنگام بیماری می‌توان ورزش کرد؟

اغلب افراد به هنگام بیماری این تردید را دارند که می‌توانند ورزش کنند یا نه. قانونی در این رابطه وجود دارد که می‌تواند به افراد برای تصمیم گیری درباره ورزش کردن در زمان بیماری کمک کند.

آیا هنگام بیماری می‌توان ورزش کرد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی مطالعات مختلف نشان داده است که سرما خوردگی و یا بیماری‌های خفیفی از این قبیل تاثیری بر توانایی ورزشی نمی‌گذارد و حتی افراد با ورزش کردن شرایط جسمی بهتری پیدا می‌کنند. با این حال بسیاری از افراد نمی‌دانند که به هنگام بیماری می‌توانند ورزش کنند یا خیر.

طبق گزارش کلینیک مایو، فعالیت فیزیکی با شدت متوسط از زمان سرما خوردگی مشکلی ندارد و تنها در صورتی که فرد تب داشته باشد، نباید ورزش کند. از آن جایی که ورزش باعث باز شدن راه‌های تنفسی بینی می‌شود، می‌تواند در زمان سرماخوردگی به فرد کمک کند.

یک متخصص ورزشی درباره شرایطی که فرد می‌تواند در زمان بیماری ورزش کند، اظهار کرد: کمبود تمرکز در زمان بیماری برای ورزش کردن بسیار مهم است و فرد در صورتی که تمرکز کافی نداشته باشد نباید ورزش کند. همچنین مصرف مایعات برای ورزش کردن در زمان بیماری بسیار مهم است و در صورتی که فرد مایعات کافی مصرف نکند ممکن است دچار آسیب‌دیدگی مجدد شود. بنابراین در زمان بیماری باید شدت ورزش را کاهش داد و از ورزش بیش از حد جلوگیری کرد. همچنین باید به علائم بیماری نیز توجه کرد. قانونی به نام قانون گردن وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا دریابیم می‌توانیم در زمان بیماری ورزش کنیم یا خیر.


بیشتر بخوانید: دانستنی‌های جالب درباره ورزش صبحگاهی


این قانون به این شکل است که اگر علائم بیماری بالای گردن باشد برای مثال آبریزش بینی، عطسه و سوزش گلو داشته باشی، می‌توانیم ورزش کنیم، اما اگر علائم بیماری پایین گردن باشد. برای مثال گرفتگی در عضلات سینه، سرفه شدید، معده درد و درد شدید عضلات، نباید ورزش کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

چه زمانی با وجود بیماری می‌توانیم ورزش کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار