رئیس‌ جمهور در دیدار رئیس‌ مجلس سنگال:

تعبیر رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود/ جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری دارد

رئیس جمهور گفت: جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ایستادگی کنند.

تعبیر رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود/ جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری داردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با بیان اینکه دولت و ملت ایران برای مردم آفریقا احترام ویژه‌ای قایل هستند، چرا که آنها سال‌ها در برابر استعمار، مبارزه کرده و برای توسعه خود تلاش می‌کنند، افزود: تعبیر رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود و نشان می‌دهد که دولتمردان فعلی آمریکا، هنوز جایگاه و عظمت مردم آفریقا را به خوبی درک نکرده اند.

وی در دیدار مصطفی نیاس رئیس مجلس سنگال روابط تهران – داکار را برادرانه و دوستانه دانست و گفت: اراده دو دولت همواره بر گسترش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین بوده است.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگال را در زمینه‌های مختلف، علمی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و سیاسی توسعه دهد، خاطر نشان کرد: گسترش همکاری‌ها و مناسبات ایران و سنگال می‌تواند موجب گسترش روابط قاره آفریقا با منطقه حساس غرب آسیا، شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای اسلامی و منطقه با مشکلات فراوانی از جمله تروریسم، مواجه هستند، افزود: جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ایستادگی کنند.

روحانی با تشکر از ابراز همدردی، دولت و ملت سنگال در حادثه کشتی سانچی، گفت: اینکه در حوادث غمبار همه مسلمانان نسبت به یکدیگر اظهار همدردی می‌کنند، از آثار اخوت اسلامی است.

مصطفی نیاس رئیس مجلس سنگال نیز در این دیدار ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت سنگال با مردم ایران در حادثه کشتی سانچی و تقدیر از سخنان مهم رئیس جمهور در سیزدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: امروز همبستگی کشورهای اسلامی، بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای توسعه و تقویت همه جانبه روابط و مناسبات تلاش کنیم.

وی همچنین با روایت خاطراتی از دیدار با حضرت امام خمینی (ره) نسبت به مقام والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار