نارنجی‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کودکان و نوجوانان معتاد انگیزه بیشتری برای ترک اعتیاد دارند

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد گفت: انگیزه ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان معتاد به علت حمایت‎های خانواده، جامعه و برنامه‌ریزی برای آینده نسبت به بزرگسالان بیشتر و درمان اعتیاد در این سنین موثرتر است.

کودکان و نوجوانان انگیزه بیشتری برای ترک مواد مخدر دارندهومان نارنجی‌ها کارشناس و پژوهشگر اعتیاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مراکز ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان اظهار کرد: درمان اعتیاد در کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان موثرتر است، چراکه مصرف موادمخدر و انجام رفتارهای ناصحیح در بزرگسالان تثبیت شده و انگیزه آن‌ها برای ترک اعتیاد کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه انگیزه ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان بیشتر است، افزود: انگیزه ترک مصرف موادمخدر در کودکان و نوجوانان به علت حمایت‎های خانواده، جامعه و برنامه‌ریزی برای آینده نسبت به بزرگسالان بیشتر و درمان اعتیاد در این سنین موثرتر است.

نارنجی‌ها در رابطه با مراکز درمانی ترک اعتیاد گفت: عملکرد مناسب مراکز درمانی ترک اعتیاد می‌تواند در درمان معتادان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور فقط چند مرکز درمانی ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان داریم، افزود: در سراسر کشور مراکز ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان به اندازه کافی وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست و در این مراکز خدمات درمانی و مشاوره‌‌ای مفیدی به معتادان ارائه می‌شود.

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد با اشاره به تعداد اندک نوجوانان معتاد در کشور، گفت: بر اساس آخرین پژوهش‌های انجام شده میانگین سنی   مصرف موادمخدر و اعتیاد در کشور 24 سال است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، رفاه و تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار