ابوالعردات در اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی؛

از برجام حمایت می‌کنیم/ قطعنامه اخیر سازمان ملل پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و صهیونیسم بود

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: قطعنامه سازمان ملل درباره پایتختی قدس برای اسرائیل پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا بود.

ما از برجام حمایت می‌کنیم/ قطعنامه اخیر سازمان ملل پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و صهیونیسم بودبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتحی ابول عرادات رئیس هیئت پارلمانی دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین در اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از ملت ایران، مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مجلس به دلیل استقبال گرم و مواضع همیشگی حمایت از فلسطینیان و قدس به عنوان پایتخت ابدی جهان اسلام گفت: سلام سلیم زعنون رئیس کمیته دائمی فلسطین را برای شما به همراه دارم و آرزوی سلامتی و موفقیت برای این اجلاس و مردم دارم.

وی ادامه داد:‌ اکنون شرایط فلسطین حساس است و با چالش‌های فراوانی روبروست، تصمیم شوم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس، تکمیل‌کننده بیانیه بالفور بود.

رئیس هیئت پارلمانی دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد: آمریکا بار دیگر نشان داد که با زورگویی خود می‌خواهد حقوق مردم فلسطین و مستضعفان را زیر پا بگذارد، اما مردم فلسطین همچنان از مواضع خود دفاع می‌کنند.

ابوالعردات اظهار کرد: تصمیم ترامپ ثابت کرد که صهیونیسم به دنبال دیکته کردن تصمیمات خود به ترامپ است که این موضوع مخالف انسانیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ابومازن رهبری فلسطین با تحریم دولت آمریکا یک تصمیم سرنوشت ساز گرفت، با تصمیم ابومازن آمریکا به ادامه مواضع آمریکا به عنوان ناظر صلح پایان داد و ما هم همچنین مواضع خود را در حمایت از برجام اعلام می‌کنیم.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد: تصمیم شوم ترامپ بسیار عجولانه و نابخردانه بود، قطعا قطعنامه شورای امنیت و سازمان ملل پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا بود و دیدیم که چگونه نماینده آمریکا و صهیونیسم در سازمان ملل و شورای امنیت شروع به تهدید ملت‌ها کردند، اما کشورها پاسخ کوبنده‌ای از طریق قطعنامه به آنها دادند.

وی با تاکید بر اینکه آنها شاهد شکست اخلاقی بودند، گفت: مردم فلسطین متوجه شدند که می‌توانند چگونه پیروز شوند، لذا بنده از کشورهای حامی این قطعنامه تقدیر و تشکر می‌کنم.

ابوالعردات اظهار کرد: تصمیمات سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس باید به نحوی باشد که در برابر خطرات تهدیدکننده فلسطین بتواند بایستد، باید مواضع ما تنها به یک قول محدود نشده و در عمل هم آن را محکوم کنیم.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین بیان کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم باید به دنبال احیای وحدت کشورهای اسلامی باشیم، زیرا این وحدت می‌تواند راه نجات ما از چالش‌های کنونی باشد و ما را پیروز کند.

وی اظهار کرد: امروز تصمیم نهایی گرفته‌ایم که در هر صورتی و با هر امکاناتی همه گروه‌های فلسطینی را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانند در برابر دشمن‌ که همان آمریکا و اسرائیل است، بایستند.

ابوالعردات با بیان اینکه باید وفاق ملی در فلسطین شکل بگیرد، گفت: اینگونه به هدف اصلی مان که همان کشور واحد است خواهیم رسید، ما باید اشغالگران را از سرزمین خود بیرون کنیم.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین ادامه داد: در برابر صهیونیسم حرف خود را در هر اجلاس و مجلسی باید بزنیم و هرکجا اعراب حضور دارند، اجازه ندهند تا رژیم صهیونیستی آنها را از هدف اصلی‌شان دور کنند.

وی تاکید کرد: باید با شهرک‌سازی یهودیان و تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی و جنایات وحشیانه آنها با اراده قوی و ایثار با قدرت باایستیم و این اجلاس در حمایت از فلسطین و قدس می‌تواند کارگشا باشد.

ابوالعردات تصریح کرد: آنچه در کاخ سفید با عنوان توطئه علیه فلسطین طرح‌ریزی می‌شود، باید موجب همبستگی بیشتر در کشورهای اسلامی شود.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین ضمن تشکر از مصر در جهت آشتی و وفاق ملی گروه‌های فلسطینی گفت: شورای کشور فلسطین جلساتی داشته و تصمیم گرفته است تا در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و هرگونه مذاکرات صلح با صهیونیست متوقف شود یا هرگونه موافقتنامه‌ای که به حضوراشغالگران می‌انجامد پایان یابد.

وی با تأکید بر اینکه بدون قدس نمی‌توانیم به حقوق خود برسیم، بیان کرد: هیچ راهی برای امنیت و ثبات بجز یکپارچگی در قدس وجود ندارد و بنده تأکید می‌کنم قدس به عنوان یکی از مقدسات ما و سومین حرم شریف باید باقی بماند و موجب همبستگی و مقاومت فلسطینیان شود.

ابوالعردات اظهار کرد: تا زمان پیروزی بر آمریکا و صهیونیسم در برابر آنها مقاومت می‌کنیم و یکی از راه‌های اتخاذ مواضع مشترک سیاسی و اقتصادی است و هیچ‌کسی حق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را ندارد و اقدام چنین کاری نقض حقوق بین‌الملل است.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین ادامه داد: باید درصدد تحکیم مقاومت بیشتر مردم فلسطین باشیم و حمایت‌های مادی و معنوی را از آنها انجام دهیم، زیرا آمریکا می‌خواهد هرگونه حمایت مالی را از فلسطینیان قطع کند، لذا پناهندگان فلسطینی نیاز به توجه اساسی دارند که در صورت برآورده نشدن جان هزاران فلسطینی در داخل و خارج کشور به خطر می‌افتد.

وی گفت: از کشورهای جهان می‌خواهیم از همه آوارگان فلسطینی حمایت کرده و تمامی اقدامات خود را در جهت قطع ارتباط با اسرائیل بردارند و پارلمان‌ها در این زمینه می‌توانند به دولت‌های خود فشار بیاورند.

ابوالعردات تأکید کرد: اینگونه اجلاس‌ها می‌تواند به شرایط بهتر فلسطین کمک کند، مردم ما به عنوان فلسطین در به دست آوردن حقوق خود کوتاه نمی‌آییم.

دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین خاطرنشان کرد: تمامی مجروحان و مردم فلسطین نیازمند حمایت کشورهای اسلامی هستند و باید مردم فلسطین تا پیروزی نهایی تلاش کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسلامی ، مجلس ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار