اشرف غنی: افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارد

اشرف غنی گفت: افغانستان با جنگ فرامنطقه ای مواجه است و اکنون در خط مقدم جنگی است که برای افغانستان نیست بلکه افغانستان در این جنگ افتاده است.

اشرف غنی: افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهوری افغانستان در نشست «ملی مشورتی صلح» در کابل با اشاره به مشکلات تروریستی منطقه و فرامنطقه ای و موانع پیش روی صلح گفت: افغانستان با جنگ فرامنطقه ای مواجه است و اکنون در خط مقدم جنگی است که برای افغانستان نیست بلکه افغانستان در این جنگ افتاده است.

به گفته وی، برخی از کشورها به تروریست ها پناه داده اند و برخی هم از آنها به شیوه های مختلف حمایت می کنند که جامعه جهانی باید در این رابطه تصمیم واضح و روشن اتخاذ کند.

وی گفت که جهان باید در امر مبارزه با تروریست های فرا منطقه ای تصمیم روشن بگیرد تا همه به وظیفه خود برای نابودی آنها عمل کند و جنگ با تروریسم تنها وظیفه افغان ها نیست.

محمد اشرف غنی تصریح کرد که تروریست ها از خاک این کشور سوء استفاده می کنند و در این کشور حضور یافته و به فعالیت های تروریستی دست می زنند و هر روز فرزندان، زنان، خواهران و مادران ما را می کشند.

وی به سرمایه های طبیعی افغانستان اشاره کرد و گفت که باوجود ذخایر طبیعی خوب در حال حاضر 40 درصد از مردم این کشور شب ها گرسنه می خوابند.

اشرف غنی تأکید کرد که در 40 سال آینده آب یک منبع مهم زیستی است و ما برای رسیدن به رفاه باید آب های کشورمان را مدیریت کنیم و از منابع طبیعی برای رفاه مردم باید استفاده شود .

رئیس جمهوری افغانستان برای چندمین بار در ماههای اخیر گفت که برای گفتگوی دولت با دولت در برابر پاکستان آمادگی همه جانبه دارد و به اتفاقات گذشته افغانستان و پاکستان فکر نمی کند.

وی تاکید کرد که این کشور چهار میلیون مهاجر در خارج کشور دارد و بدون بازگشت آنها افغانستان کامل نخواهد شد.

در حال حاضر افغانستان بیش از 4 میلیون مهاجر در خارج از کشور دارد که بخش بزرگی از این مهاجران طی سه دهه گذشته در جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بسر برده اند .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار