برداشت طحال بیمار به روش لاپاراسکوپی

طحال بیمار ۴۰ ساله به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد برداشته شد.

برداشت طحال بیمار به روش لاپاراسکوپیبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عمل جراحی برداشت طحال بانوی ۴۰ ساله به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد با موفقیت انجام شد.

مهرداد کریمی فلوشیب فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی و سرپرست این تیم جراحی گفت: این بیمار به مدت دو سال به علت افت شدید پلاکت تحت درمان دارویی بود که در ماه‌های اخیر این روش درمان پاسخ‎گو نبود.

کریمی اضافه کرد: پس از مشورت با یکی از متخصصین خون و آنکولوژی، در نهایت تصمیم به عمل جراحی و برداشت طحال بیمار گرفته شد.

وی ادامه داد: این عمل جراحی به مدت یک ساعت و با ایجاد سه سوراخ به اندازه‌های یک و نیم سانتیمتری بر روی شکم بیمار، با موفقیت انجام شد.

کریمی گفت: این بیمار پس از یک شب مراقبت در بیمارستان ترخیص شد و در حال حاضر حال عمومی وی، رو به بهبود است.

وی، با اشاره به فراهم شدن امکان انجام عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، عوارض، درد و زخم کمتر نسبت به عمل جراحی باز، تسریع روند درمان، ترخیص زودتر بیمار و بازگشت سریع‎تر وی به فعالیت روزانه و درمجموع رضایتمندی بیشتر مراجعین را از مزایای این روش بیان کرد.

به گفته کریمی؛ این ششمین عمل جراحی برداشت طحال به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد می‌باشد.

روش لاپاراسکوپی (Laparoscopy) یا پهلو بینی، تکنیکی برای درون‌بینی تشخیصی و درمانی شکم و لگن با استفاده از یک لوله دوربین دار (بدون باز کردن شکم) و ایجاد چند برش محدود در سطح پوست می‌باشد.

انتهای پیام/ن

عمل موفقیت‎آمیز برداشت طحال به روش لاپاراسکوپی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.