آوایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی اغتشاشگران تحت هیجان و جو قرار داشتند/اکثر بازداشت‌شدگان در روزهای اولیه آزاد شدند

وزیر دادگستری گفت: برخی از اغتشاشگران ناآرامی‌های اخیر دانش‌آموز بودند که تحت تاثیر جو و هیجان قرار داشتند.

برخی اغتشاش‌گران تحت هیجان و جو قرار داشتند/اکثر بازداشت شدگان در روزهای اولیه آزاد شدندعلیرضا آوایی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اغتشاش‌ و ناآرامی‌های اخیر کشور، اظهار کرد: افراد مختلفی با انگیزه‌های متفاوت در اغتشاش‌ اخیر شرکت کردند.

وی افزود: برخی از اغتشاشگران ناآرامی های اخیر دانش‌آموز بودند که تحت تاثیر جو و هیجان قرار داشتند.

وزیر دادگستری بیان اینکه بیان کرد: تا هفته گذشته چند نفر از دانش‌آموزان بازداشت بودند، ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان بازداشتی زیاد نبود و اکثرشان هم آزاد شده‌اند.

آوایی بیان کرد: اکنون کمتر از صد نفر از اغتشاشگران هنوز بازداشت هستند اما به طور کلی کسانی که در این جریان بازداشت بودند در همان روزهای اولیه آزاد شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دانشجویانی که آزاد شدند، آزادی آنها به قید تعهد بوده است، اضافه کرد: بنده اطلاعی ندارم که دانشجویان با تعهد آزاد شده باشند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: اگر تعهدی از بازداشت شدگان دریافت شود به نفع آنهاست، همچنین روند قانونی آزادی افراد بازداشت شده به این صورت است که متناسب با اتهامات افراد، قرار‌های تامین صادر می‌شود بر این اساس برخی بلاقید، برخی با قرار کفالت و برخی هم با قید وثیقه آزاد می‌شوند البته کسانی که اتهامات مهمترین دارند و دلایلی دال بر اتهامات آنها وجود دارد قرار بازداشت موقت برایشان صادر می‌شود.

آوایی افزود: به نظر بنده اگر از بازداشت شدگان تعهدی هم اخذ شود، موضوع بدی نیست زیرا این تعهدات برای حفظ همین افراد است و در واقع به نوعی سیاستی بازدارنده‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هیئت دولت ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا دشمنان اسلام را نابود کنه
آخرین اخبار