تایید لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی و مناطق محروم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت:لایحه دو فوریتی تحت عنوان اشتغال روستایی و مناطق محروم آذر ۹۵ به مجلس ارائه شد و شهریور ۹۶ مورد تایید قرار گرفت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ، سید ابوالفضل رضوی  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور امروز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه گفت: گازرسانی، آبرسانی، جاده سازی وبرای روستائیان اگرچه لازم است اما کافی نیست و مشکل آنها را حل و فصل نمی کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور ابراز داشت: نظام برنامه ریزی در کشور با یکسری نقایص مواجه است و پس از پیروزی انقلاب تا به امروز نظام سیاسی و فرهنگی متحول شده اما متاسفانه نظام برنامه ریزی آنطور که باید تحول نیافته است.

تایید لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی و مناطق محروم

رضوی خاطر نشان کرد: گرچه از همان ابتدای انقلاب یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری آمایش سرزمینی بود اما هنوز محقق نشده است.

وی ابراز داشت: اگر نظام برنامه ریزی ما مرکز گرا و کوچک گریز و بزرگ گرا نبود و به مناطقی که باید توجه داشت و می دانست محل آغاز توسعه کجاست، شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.



تایید لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی و مناطق محروم

رضوی بیان داشت: سهم استانها بر اساس ۳ فاکتور درآمد خانوار، جمعیت و نرخ بیکاری جمعیت عشایری و روستایی تصویب شد که سهم استان کرمانشاه در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان است سهم وام در روستاهای مرزی وام با کارمزد ۴ درصد، روستاهای غیر مرزی وام با کارمزد ۶ درصد و مدت بازپرداخت یکسان با ۳ سال اول دوره تنفس و ۴ سال دوره بازپرداخت است.

این مسئول ادامه داد: وثایق این وام در وحله اول اجرای پروژه است و اگر بانکی در این مورد سخت گیری کند با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی اشاره ای به اختصاص وام مختص شهرستان های زلزله زده  که توسط معاون رئیس جمهور اختصاص داده شد کرد و افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی، ۲۰۰ میلیارد برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و ۲۰۰ میلیارد هم برای سرمایه ثابت اختصاص داده شد.

تایید لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی و مناطق محروم

رضوی افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمود اقتصادمقاومتی بر پایه ۵ شاخصه مهم دانش بینان بودن، عدالت محور بودن، مردمی بودن، دورون زا و برون گرا بودن استوار است.

وی گفت: اعتقاده بنده این است که در روستاها سراغ اشتغال ۵ نسل پیش نباید برویم بلکه سراع دانش بنیان بودن برویم که کار اقتصادی در پیش دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور تاکید کرد:در استان کرمانشاه دانشگاهها باید به سمت بحث آموزش در راستای پرورش گیاهان دارویی و صنایع دستی بروند چرا که در این استان حرف برای گفتن دارد.

رضوی خاطر نشان کرد: دورن زا بودن از دیگر شاخص های مهم است، چرا که اگر چشمه ای که از خود او آب بجوشد بهتر از آن است که آب در او بریزند و جا دارد در این خصوص آموزش فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی و صنعت و معدن وارد عمل شوند.

وی در پایان افزود: در کلیه روستاهای زلزله زده ایجاد یک مرکز امداد و نجات خدمات، ایجاد یک ناحیه صنعتی و مجتمع آموزش و درمانی از اولویت ها است.

انتهای پیام/ز

 

 

 

 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار